دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی
http://nashrcdn.ir/i/9116.jpg

رفتار انتخاباتی در ایران (الگوها و نظریه ها)

علی دارابی(مولف)
ناشر : سروش
سال چاپ :
تعداد صفحات : ۳۷۱
شابک : ۹۷۸۹۶۴۳۷۶۷۶۰۰


در باب چگونگی رفتار انتخاباتی و رای دادن که یکی از مهم ترین نمادهای رشد سیاسی است، نظریات گوناگونی وجود دارد که شامل سه جریان و الگوی عمده روان شناختی می شود: ۱/ الگوی جامعه شناسانه تحلیل رفتار رای دهندگان؛ ۲/ الگو و نظریه روانی سیاسی در تحلیل رفتار انتخاباتی؛ و ۳/ تحلیل اقتصادی (منفعت محور) از رفتار رای دهندگان. علی دارابی، با بهره گیری از تلفیق الگوها و با دوری جستن از شیوه های پژوهشی سنتی و به استناد سنجش های عمومی و تحلیل های میدانی، عناصر و عوامل تاثیرگذار بر چگونگی و میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده است.

به باور وی، تحلیل الگوی جامعه شناختی و روانی، سیاسی از اهمیت و ارزش بیشتری نسبت به الگوهای دیگر برخوردار است. تحقیق دارابی از لحاظ نوآوری و به روز بودن موضوع تحقیق، عرضه چارچوب علمی مستقل، و رعایت نظم و انسجام موضوعی ممتاز است و نتایج و کاربرد مفیدی دارد.