دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی
http://nashrcdn.ir/i/o_19kf8jpnb10e961id9hhtm18mlr.jpg

انسان در آموزه های وحیانی با تاکید بر آیات و روایات (ویژه دانشجویان علوم پزشکی و روان شناسی)

رضا فیروزی(مولف)
ناشر : دفتر نشر معارف
سال چاپ :
تعداد صفحات : ۲۸۸
شابک : ۹۷۸۹۶۴۵۳۱۷۳۱۵


برای خرید و مطالعه نسخه الکترونیک کتاب از اپلیکیشن پاتوق کتاب، اینجا کلیک کنید.

کتاب انسان در آموزه‌های وحیانی از «مقدمه و فصل‌های ماهیت و جایگاه انسان‌شناسی، هویت انسان در پرتو خلافت الهی، جسم و نفس، سلامت و حقیقت وجود انسان، معنای زندگی» گردآوری شده است.
در فصل اول این کتاب به «روش‌های شناخت انسان، انسان‌شناسی»، «تقسیمات انسان‌شناسی» و «انسان‌شناسی در سنت اسلامی» و در فصل دوم به گفتارهای «جایگاه انسان در خلافت الهی»، «اسماءالله و حقیقت انسان» و «خلافت الهی اسماءالله‌ و کرامت انسان (اومانیسم و اسلام)» پرداخته شده است.
این فصل با معرفی شاخه‌های رشته انسان‌شناسی، جایگاه این علم را در میان علوم بررسی کرده و به اختصار رابطه این علم را با رشته‌های مختلف علوم پزشکی ترسیم می‌کند. هدف این فصل آشنایی با تاریخچه، حدود و حیطه و انواع مطالعات انسان‌شناسی، به ویژه انسان‌شناسی دینی است.
فصل دوم، فصل کانونی این کتاب است. نگارنده تلاش کرده تا بر اساس آموزه‌های دینی نشان دهد، هویت و ماهیت انسان و تمام مراتب وجودی او، تمامی فعالیت‌های انسان در دنیا و تجسم آنها در جهان پس از مرگ، اهداف شغلی و سازمانی و نیز رفتارهای فردی و اجتماعی، جملگی در ساختار خلافت الهی انسان و در قالب اسماءالله معنا و تفسیر می‌شوند. هدف این فصل، آشنایی با جایگاه ویژه انسان در نظام آفرینش، و تاثیر گسترده و عمیق آن بر همه شئون حیات مادی و اخروی اوست.
نویسنده در فصل سوم مباحث «دیدگاه قرآن درباره ابعاد وجود انسان»، «آفرینش انسان، تکامل یا خلقت ممتاز» و در فصل چهارم موضوعات «سلامت و شاخص‌های آن از منظر آموزه‌های اسلامی» و «آسیب‌شناسی سلامت معنوی در فرهنگ قرآنی» را مورد کنکاش قرار داده است.
فصل سوم درصدد تبیین رابطه دو بعد جسمانی و نفسانی وجود انسان با تاکید بر مباحث علوم پزشکی است و هدف این فصل، آشنایی با ابعاد وجود انسان به منظور یافتن درک عمیق‌تری از حقیقت وجودی انسان در راستای باورهای فردی و عمل به وظایف شغلی است.