دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

تاریخ جهان    (۹۳ کالا موجود است.)

  • نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا

    نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا

    آثار نوام چامسکی مطابق نظر نویسندگان این کتاب، حاوی تحلیل های روشن و جدی درباره سیاست معاصر آمریکا و بیش از هر چیز ایدئووژی و نقش روشنفکران و رسانه ها در دموکراسی های غربی است. او در این آثار مشاهدات و روشنگری های خود را درباره دوران آشفته ای که در آن به سر می بریم به ما عرضه می کند. این روشنفکر آمریکایی می گوید: "باید مردم را با تبلیغات سیاسی گسترده ای که محافل تجاری (که نیمی از آن آمریکایی است) تنظیم می کنند، به سوی هدف های بی ضرر سوق داد؛ محافلی که سرمایه و انرژی فراوانی را صرف تبدیل مردم به مصرف کنندگان منزوی ای می کنند که از زندگی چنان که باید باشد کاملا بی خبرند و نیز به ابزارهای مطیع تولید، البته اگر شانس بیاورند و کار کنند." در پیشگفتار کتاب آمده است که فرانسوی ها نظر خوبی نسبت به چامسکی ندارند. برای مثال یک استاد معروف تاریخ، طرح انتشار این کتاب را کاملا احمقانه و نابجا خوانده است. نوام چامسکی بخشی از زندگی خود را به تکرار گفته هایش گذرانده و انرژی فراوانی را صرف توضیح مواضع خود و تحمل تمسخر، بی اعتنایی و تحقیر و خشونت - گاه خشونت فیزیکی کرده است تا پیام ها، ایده ها، آزاداندیشی و درستی افکارش را به دیگران منتقل کند. دنیس رابرت درباره این کتاب نوشته است: متن این گفتگوها که باید آن را مدرک مستندی دانست، حاصل مصاحبه ای است که در نوامبر ۱۹۹۹ در ساختمان زیبای صومعه ای قدیمی انجام شد؛ صومعه ای بر بالای تپه ای در نزدیکی سی ین. کتاب حاضر دو سال بعد منتشر شد زیرا لازم بود بسیاری از نکاتی را که نوام چامسکی به آنها اشاره کرده بود بار دیگر به اتفاق بازنگری کنیم و باید بگوییم با اینکه چامسکی ۷۳ سال دارد، پژوهشگر و سخنرانی بسیار فعال است که برای ملاقات با او باید از شش ماه قبل وقت گرفت. "نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا" علاوه بر پیشگفتار، متشکل از ۹ فصل است که عبارت اند از: روشنفکران، مراکز قدرت (دو قسمت)، سرمایه داری، اقتصاد نادیدنی، دموکراسی، رسانه ها، سیاست خارجی و موخره. کتاب شامل گفتگوی دنیس رابرت و ورونیکا زاراکویز با چامسکی است. او که همچنان نماد مقاومت فرهنگی به شمار می آید، از دوران جنگ ویتنام تاکنون دست به افشاگری و انتقاد از سیاست های ایالات متحده آمریکا زده است. چامسکی در این گفتگوها سازوکار جامعه مبتنی بر اقتصاد آزاد، اقتصاد نادیدنی و مراکز قدرت را ترسیم می کند.

    ۷۵,۰۰۰ ريال
  • دولت های فرومانده
    ۲۲۰,۰۰۰ ريال
  • جنبش وال استریت(روزهای ناآرام آمریکا)
    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • ایالات شکست خورده
    ۴۰,۰۰۰ ريال
  • استراتژی امریکا: توسعه شبکه های سکولار - لیبرال در جوامع اسلامی
    ۳۵,۰۰۰ ريال
  • آمریکا در لابیرنت (کارنامه ی دولت آمریکا در روند صلح خاورمیانه)
    موجود نیست
  • جنایات علیه بشریت
    ۲۰۰,۰۰۰ ريال
  • کرانه دزدان
    ۶۰,۰۰۰ ريال
  • نفوذ فراماسونری بر مدیریت فرهنگی ایران

    نفوذ فراماسونری بر مدیریت فرهنگی ایران

    گزیده: این اثر به انضمام اسناد و تصاویر با یک مقدمه از ناشر و پیشگفتار مولف در نه فصل نوشته شده است. نویسنده در کتاب خود سعی کرده است با تشریح اهداف واقعی فراماسونری و با استناد به مدارک موجود یکی از علتهای اساسی ضعف نظام مدیریتی (اعم از علم مدیریت به معنای عام و مدیرت آموزش و فرهنگی و فرهنگ به معنای خاص) و در نتیجه عقب ماندگی کشور را تبیین نماید. مطابق دیدگاه نویسنده باید گفت که انتخاب حساس نهاد فرهنگ و عامل نیروی انسانی متخصص توسط فراماسونری، این نظام را به مثابه ی جنبش نرم افزاری تقویت کرده تا ابتدا در راستای اهداف اقتصادی و سپس سیاسی زمینه ی وابستگی هر چه بیشتر کشورهای پیرامون فراهم آید و در نتیجه با جابجایی اهداف صوری فراماسونری در انواع قالب های نوع دوستی و انسان دوستی با اهداف اصلی آن، خواستها، نیاز و آرزوهای دینی و ملی از حرکت بازایستد. به این ترتیب نویسنده ابتدا برای فهم محتوا ابتدا به سراغ تاریخچه ی فراماسونری در جهان رفته و در ایران نقطه ی عزیمت آن را با سفر غیر رسمی سر هاردفورد جونز در سال ۱۸۰۴ به ایران همزمان دانسته است. عسگرخان افشار، نماینده فتحعلی شاه نیز نخستین ایرانی ابود که به یکی از لژهای وابسته به انگلیس پیوست. و به تبع پیوستن دیگران به این جریان ، نقش فراماسونری در وقوع انقلاب مشروطه نیز رقم زده شد. در فصل دوم کتاب با مرور قسمت هایی از متن سخنرانی دو تن از اساتید دانشگاه به نامه ای: دکتر هومن و دکتر سیامک فرزاد و تعدادی اسناد دیگر با تفکرات فراماسونری آشنا می شویم و علاوه بر آن در ۱۲ بند، ویژگی های آن را میخوانیم. صهیونیسم از جمله ی این ۱۲ ویژگی ست که به عنوان ایدئولوژی حاکم بر تمام لژهای فراماسونری جهان شناخته شده است. این اصل بیان می دارد که صهیونیسم بین المللی با فراماسونری بین المللی یکی گردیده و از آن به منزله ی بازرسی سیاسی و فرهنگی استفاده می شود. در فصل سوم سازمان جهانی روتاری و باشگاههای لانیز به عنوان سازمانهای وابسته به فراماسونری شناخته می شوند. در فصل چهارم ، طباطبایی ضمن ارائه تعریف از علم " مدیریت " با مقایسه ی نظام مدیریت نهادهای آموزشی – فرهنگی ژاپن نتیجه می گیرد " مدیرانی که در راس دانشگاه های ایرانی قرا رگرفته بودند هدفشان در ابتدا برآوردن اهداف سازمان فراماسونری ود. یعنی وابسته کردن هر چه بیشتر کشور به غرب و انقلاب آموزشی سال ۴۶ نیز هیچ تغییری بوجود نیاورد بلکه جالب قرآن که " گردانندگی آموزشی عالی ایران بعد از انقلاب آموزشی هم در دست فراماسونرها و روتارین ها باقی ماند و افرادی مانند دکتر فرهنگ مهر ؛ رئیس دانشگاه شیراز و عضو لژ فراماسونری حافظ و دکتر جهانشاه صالح ؛ رئیس دانشگاه تهران و عضو کلوپ روتاری مامور شدند تا کیفیت آموزشی را بالا ببرند و برنامه ریزی دانشگاهها را در خدمت توسعه کشور قرار دهند. در فصل پنجم طباطبایی الگوهای پیشنهادی مدیریت فراماسونری را بر اساس جهان بینی و ایدئولوژی فراماسونری کاملا اقتضایی عنوان می کند. مدیریت در نظم فراماسونری کاملا ذاتی و فطری مغایر با علم مدیریت است. طباطبایی در فصل ششم پس از تشریح تاریخچه ی تاسیس دانشگاه تهران ، نام ۴۰ تن از اعضای شورای سیاستگذاری دانشگاه تهران در دهه ی ۴۰ را عنوان می کند. در صفحه ۱۲۳ کتاب می خوانیم" روش و سیاست لژهای فراماسونری در کشورهای جهان سوم از جمله ایران مبتنی بر شکار نخبگان سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و علمی می باشد. آن ها تلاش می کنند که با استحاله ی فرهنگ مذهبی که به عنوان فرهنگ جهانی و بین المللی معرفی می شد گام به گام کشور را وابسته کنند و در قالب نظام آموشی و مواد درسی نسل را تربیت کنند که از هویت خود دور شود. " در فصل هفتم نیز نویسنده به طور مختصر تاریخچه ی تاسیس دانشگاه شیراز را بدین ترتیب مطرح می کند: دانشگاه شیراز بر اساس اصل ۴ ترومن در سال ۱۳۳۰ با نظام آموزشی آمریکایی به ریاست دکتر ذبیح الله قربان عضو لژ فراماسونری حافظ ، تاسیس شد و فراماسونرهای و اعضای این سازمانها بودند. در فصل هشتم با مروری بر تاریخچه ی نظام آموزش و پرورش در ایران، عملکرد آن را چنین میخوانیم: سازمانی که با قدرت متمرکز مشارکت مردم و گروههای اجتماعی را به حداقل میرساند در نظام انتقال معلومات یکطرفه ، جلوی خلاقیت فکری را میگیرد امکانات آن به طور ناموزون میان شهر و روستا توزیع می شود. با نیازهای عمومی اقتصاد کشور هیچ هماهنگی ندارد و در امر تربیت معلم و بکارگیری روش های جدید آموزشی هم هیچ اهتمامی ندارد. طباطبایی در فصل نهم با استفاده از گزارشات ساواک سعی کرده است تا نقاط مبهم دیگری از فعالیت ماسون ها را روشن نماید و بنا به عقیده ی ساواک می نویسد" فراماسونرها اکثرا از طبقه ی مرفه و موثر و رجال و سیاستمداران مملکت می باشند و در مواقع خاص و حساس غالبا این امکان را دارند که منشا حوادث و دگرگونی های سیاسی در کشور شوند، در حالی که علی الظاهر هیچ ردپایی از دخالت آنان در این گونه حوادث به جای نمی ماند " " بر اساس نظر ساواک، فراماسونری بعد از آنکه در سال ۱۷۱۷ میلادی با تشکیل اولین اثر سیاسی و فلسفی در انگلستان از حالت تشکیلات صنفی بنایان آزاد به یک مکتب سیاسی و فلسفی تبدیل شد خیلی زود به صورت منشا قدرت فوق العاده و مرکز اجتماع شخصیتهای درجه اول درآمد و تشکیلات خاص فراماسونری و لژها و محافل وابسته به آن در کلیه ی شئون اجتماعی کشورها به طوری رخنه نموده و موثر واقع شدند که اجتماعات سری لژها سرنوشت حکومت ها و رژیم ها و افراد به دست گرفته و بر حوادث و سیر تاریخ مسلط شدند. طباطبایی بعد از فصل نهایی کتاب خود با یک نتیجه گیری به نگارش خود خاتمه داده است.

    ۱۸,۰۰۰ ريال