دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

فلسفه اسلامی    (۱۵۳ کالا موجود است.)

  • آموزش فلسفه ( بررسی تطبیقی شرح منظومه و نهایه الحکمه)
    ۶۰,۰۰۰ ريال
  • نهایه الحکمه

    نهایه الحکمه

    کتاب نهایه الحکمه کتابی فلسفی و به زبان عربی، از تالیفات مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی است. علامه فقید کتاب بدایه الحکمه را به عنوان اولین متن درسی برای جویندگان حکمت الهی تالیف نمودند و نهایه الحکمه را برای کسانی که به خوبی بدایه را فراگرفته و با مسایل فلسفی اسلامی آشنایی حاصل کرده اند، نگاشته اند. در واقع اگر بدایه برای مرحله ابتدایی فلسفه است، نهایه برای مرحله پایانی آن تنظیم گردیده و در اکثر مراحل نهایه الحکمه مباحث مفصل تر از آنچه در بدایه الحکمه است بررسی گردیده اند. یعنی اقوال و آراء بیشتری مطرح گردیده و درباره برخی مسایل عمیق تر مطالب ذکر شده اند و به اشکالات نیز پاسخ های دقیق تری داده شده است. دشواری فهم مطالب نهایه الحکمه مربوط به همین موارد است یعنی سطح مسایل مورد بحث نهایه بالاتر از سطح بدایه است والا در اغلب موارد عبارات نهایه گویاتر است به طوری که می توان از آن برای تبیین عبارات بدایه استفاده کرد. کتاب نهایه الحکمه به منظور تدریس فلسفه در حوزه های علمی نگارش یافته و هم اکنون این کتاب بسان بدایه الحکمه به عنوان متن درسی فلسفه معروف می باشد و نسبت به سایر متون فلسفی از مزایایی برخوردار است. کتاب نهایه الحکمه ۵ سال پس از بدایه الحکمه در سال ۱۳۹۵ ه.ق تالیف گردیده است.

    ۴۲,۰۰۰ ريال
  • فلسفه اسلامی  طرح درس هایی برای آموزش به کودکان
    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • سخن ابن سینا و بیان بهمنیار

    سخن ابن سینا و بیان بهمنیار

    در مقدمه این کتاب، مولف ضمن بیان ارزش والای ابن سینا در فلسفه، به تفاوت او با ارسطو اشاره کرده و بیان نموده که به شمار آوردن وی به عنوان یکی از شارحان ارسطو به دور از انصاف است و کتاب الانصاف را که در حمله ی مسعود غزنوی از بین رفته اما به مفاد آن در کتب دیگر ابن سینا مثل المباحثات اشاره شده، نمونه این ادعا دانسته است. این کتاب را به همراه آثاری مثل مقدمه حکمت المشرقیین دلیل بر رویکرد شرقی وی به حساب آورده است. شیخ الرئیس نه تنها فیلسوف ارسطویی به شمار نرفته و دارای سیستم فکری مستقل است بلکه تفکر او شرقی دانسته شده و چون دلیلی مبنی بر آشنایی وی با مکاتب فکری شرقی غیر ایرانی وجود ندارد، تفکر شرقی او، خسروانی است. در ادامه، به صورت خلاصه به بیان اهم مطالب فلسه ابن سینا پرداخته و سپس کتب و شاگردان او را معرفی کرده؛ در نهایت، بهمنیار به عنوان برجسته ترین شاگرد وی شناخته شده که مولف، البته اثر او یعنی التحصیل را بیان اندیشه های استادش می داند. دکتر دینانی درباره این کتاب چنین نگاشته: «کتاب التحصیل از جهت مضمون و محتوا به کتاب المباحثات بسیار نزدیک است تا جایی که می توان گفت سخن ابن سینا در بیان بهمنیار واضح و آشکار می شود و البته این چیزی نیست که دور از انتظار باشد زیرا اندیشه های یک شاگرد همیشه نشان دهنده افکار و ایده های استاد او به شمار می آید. یک شاگرد اگرچه ممکن است گاهی برخلاف اندیشه های استاد خود موضع بگیرد ولی حتی زمانی که یک شاگرد برخلاف اندیشه های استاد خود سخن می گوید به آسانی می توان به میزان اثرپذیری از اندیشه های استاد پی برد. بهمنیار چنان شیفته استاد خود بود که به آثار فلاسفه پیش از او التفات چندانی نداشت ولی این شیفتگی به استقلال فکری او لطمه وارد نساخته است. او فیلسوفی آزاداندیش است که همواره از روی تامل سخن می گوید. بهمنیار با همه احترامی که برای ابن سینا قائل است در برخی موارد با اندیشه های وی همراهی ندارد و نظر ویژه خویش را ابراز می دارد. او در عین اینکه به آثار ابن سینا احاطه کامل دارد و با عبارات و جمله های این آثار سخت مانوس است، طرز تفکر و بیان ویژه خود را دارد. تردیدی نمی توان داشت که بهمنیار شاگرد ابن سینا بوده و از استاد خود سخت اثر پذیرفته است ولی همان گونه که یادآور شدیم در مقام یک فیلسوف، بیان خاص دارد و بیان او غیر از سخن ابن سیناست.» این کتاب هفده عنوان دار که عبارتند از: جایگاه ادراک و شناخت در اندیشه ابن سینا، صرف حقیقت یا حقیقت صرف، چشم همه دیدنی ها را می بیند اما خودش را نمی بیند، آیا می توانیم بدون تخیل تعقل کنیم؟، آیا ادراک زمان در خود زمان انجام می پذیرد؟، عقل جز ادراک عقلی چیز دیگری نیست، معقول حق تعالی موجود است یا موجود معقول اوست؟، علم به شیء از طریق اسباب آن کلی است، در نظر ابن سینا جسم فقط شرط وجود نفس به شمار می رود، غیر از حق یگانه هیچ واحدی نیست مگر اینکه در آن وجهی از کثرت هست، قوی ترین و ضعیف ترین موجود، اثبات مبدامشترک در علوم طبیعی امکان پذیر نیست، تفاوت میان مشاهده و یقین، آیا شوق همان ادراک است؟، تفاوت میان کل و کلی، لوازم یا صفات؟، جز ماده چیز دیگری مانع تعقل نیست.

    ۲۰۰,۰۰۰ ريال
  • درخشش ابن رشد در حکمت مشاء
    ۱۶۵,۰۰۰ ريال
  • برهان شفاء شیخ الرئیس ابو علی سینا
    ۲۵۰,۰۰۰ ريال
  • اندیشه ورزان ملا صدرا (جلد ۵)
    ۱۰,۰۰۰ ريال
  • اندیشه ورزان علامه جعفری (جلد ۶)

    اندیشه ورزان علامه جعفری (جلد ۶)

    محمدرضا آریان­فر چه در مقام نویسنده و چه در مقام نمایشنامه­ نویس، از یک ویژگی بارز در نگارش متن­ هایش بهره می­ برد که آن چیزی جز به تصویر کشیدن روایت­ های عاشقانه نیست. او سعی دارد در متن­ های خود به انحاء و شیوه­ های گوناگون تصاویری از پیوند و دوستی و عشق را به تصویر بکشد؛ خواه این در خلال روایتی از یک داستان تاریخی و با ادبیات و بیان تاریخی باشد و خواه در روایت داستانی امروزین و با استفاده از ساختار زیستی در جامعه شهری و انسان گذشته از تاریخ. مجموعه نمایشنامه «مکث روی ریشتر هفتم» نیز بر پایه همین تفکر و نگاه، شامل تازه­ ترین نمایشنامه ­هایی است که آرایان­فر پس از انتشار آخرین رمان خود با عنوان بانوی مه آنها را منتشر کرده است. در نمایشنامه نخست از این مجموعه با عنوان «ابریشم و آتش» آریان­فر به بهره­ گیری از زبانی باستانی و دستمایه­ های داستانی و ساختارهای روایتی کهن، روایتی عاشقانه را در بستر داستانی کهن روایت می­ کند که حتی خوانش آن نیز به دور از فضاسازی نمایشی لذت­بخش است. آریان­فر در نمایشنامه دوم با عنوان «گاهی یادم می ­رود که عاشقم» نیز در اقدامی قابل توجه داستانی عاشقانه از سرزمین هندوها را روایت می­ کند. این نمایشنامه به زیبایی در متن روایت عاشقانه خود، رنگ و بو و نور سرزمین جادویی هندوستان و آداب و رسوم ویژه شرقی رایج در رفتارهای مردم آن را به تصویر کشیده است. نکته جالب توجه در این متن سادگی و روانی رایج در روایت آن است که بدون هیچ استعاره و ایهامی به صورتی سرراست و مستقیم رای خود را با مخاطبش در میان می­گذارد. نکته قابل توجه در این متن اما رعایت شیوه­های بیانی انحصاری هندوها در ساختاربندی جملات آن است. به عبارت ساده­تر آریان­فر ساختار و پیش­ساخته­های ذهنی مخاطبانش در مورد ادبیات و نوع نگاه هندوها را در این متن بر هم نریخته، بلکه با استفاده از همان به استقبال مخاطبش می­رود. در نمایشنامه سوم با عنوان «کمان ارغوانی» نیز آریان­فر با چرخشی تاریخی بخش دیگری از ساختار کهن ایران را – زمان حضور و سلطه مغولان بر ایران – دستمایه روایت داستانی خود قرار می­ دهد؛ روایتی که با ساختار صحنه تعریف شده برایش حتی در یک خوانش ساده نیز مخاطب را با خود به عمق تاریخ رهسپار می ­کند و البته با داستانی که بن مایه ­های عرفانی و فلسفی ­اش نیز به چشم مخاطب می­ آید. نمایشنامه «مکث روی ریشتر هفتم» اما داستانی است امروزی که در آن آریان­فر با استفاده از ساختار زبان و با نگاهی به یک ماجرای تاریخی در بستر دفاع مقدس، داستانی عاشقانه و البته توام با تعلیق روایت می­ کند. نمایشنامه «و دریا چشم کدام موج را خیس می­ کند» در این مجموعه نیز تلفیقی از بیان و موقعیت روایت فولکلور در این اثر و روایت داستانی است. آریان­فر در این روایت با استفاده از لهجه و بیان بومی منطقه جنوب ایران نیز نوعی دیگر از دلم شغولی­ های عاشقانه خود را در بستر انتظار و چشم انتظاری قهرمان داستانش از دریا که مظهر پاکی و تطهیر است به تصویر می­ کشد.

    ۱۵,۰۰۰ ريال
  • سرشت و سرنوشت

    سرشت و سرنوشت

    سرشت و سرنوشت، دو مفهوم فلسفی است که عمری به اندازه فلسفه و تاریخ آن دارد. از این دو حقیقت، همواره تلقی هایی مختلف و در مواردی شگفت ساز صورت گرفته است. در این کتاب، استاد دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی به پرسش در باب چند و چون این دو مقوله پاسخ می دهد و آنگاه سخن به وابسته های دامنه دار سرشت و سرنوشت می کشد: تفکر، حقیقت، تاریخ، قبض و بسط، عقل، عشق، ادبیات، دین و سرانجام: نام ها و یاد ها. در این کتاب بیش از هزار و پانصد سوال مطرح و به مباحثی پرداخته شده که تا پیش از این در کتاب های قبلی دکتر دینانی به آن ها پرداخته نشده بود و به همین دلیل این کتاب را می توان از نظر موضوعی، کتابی متفاوت و جدید به شمار آورد.

    ۱۲۰,۰۰۰ ريال