دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

کلام    (۷۴۶ کالا موجود است.)

  • انسان در اسلام

    انسان در اسلام

    شناخت انسان و بررسی عمیق ابعاد وجودی او از ضروریات زندیگ و ازمقدمات سعادتمندی انسان و بهره وری هر چه بیشتر از زندگی محدود دنیوی است به همین دلی لدر آیات و روایات فراوانی بر این امر تایکد شده است. توجه بیش از پیش به انسان شناسی و قرار دادن درسی با عنوان انسان در اسلام در دروس عمومی دانشگاهی در همین راستا توجیه پذیر است.

    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • انسان شناسی اسلامی

    انسان شناسی اسلامی

    این اثر به عنوان کتاب درسی دانشگاه بر اساس ضوابط معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و برای دو واحد درس «انسان در اسلام» به نگارش درآمده است. «انسان ‏شناسی اسلامی» می کوشد با استناد به منابع اصیل دینی؛ یعنی قرآن و احادیث معصومان(ع) مبانی این حوزه را تبیین کند و در این مسیر از آرا و سخنان مفسران قرآن و شارحان احادیث بهره می گیرد. بر اساس مطالب این کتاب، تاکنون راه های متفاوتی از سوی اندیشمندان، فیلسوفان و عارفان ادیان مختلف برای شناخت انسان پیموده شده و مکاتب متعددی در این حوزه پدید آمده اند. در این میان، کتاب «انسان‎شناسی اسلامی» بر آن است به دلیل استناد به معارف کلیدی انسان، راه و روشی بدیل در عرصه انسان‏شناسی ارایه دهد. این کتاب در ۹ فصل تنظیم و نگاشته شده است. فصل نخست به کلیاتی درباره مفهوم و ضرورت انسان‏شناسی اختصاص دارد و در فصل دوم، آفرینش انسان و عوالم وجودی او جای گرفته اند. فصل سوم و چهارم به ساحت‏های وجودی انسان می پردازند و مسایلی نظیر جسم و روح، فطرت، عقل، شهوت و آزادی، علم و دانش، امیال، جبر و اختیار، سرنوشت و قضا و قدر و طبیعت انسان و خیر و شر بودن آن را عنوان می کنند. بررسی فلسفه حیات انسان در فصل پنجم این کتاب جای دارد و فصل بعدی به کرامت و منزلت انسان و فصل هفتم به مباحث سعادت و کمال انسان می پردازد. رابطه انسان با خدای در فصل هشتم و رابطه انسان با جامعه و جهان هستی در فصل نهم عنوان شده اند.

    موجود نیست
  • مبانی اندیشه اسلامی  (جلد ۲)
    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • مبانی اندیشه اسلامی (جلد ۱)

    مبانی اندیشه اسلامی (جلد ۱)

    ویژگی هایی چون بهره مندی از عقل و اختیار نه تنها انسان را از دیگر موجودات که از این نعمات بی بهره اند جدا می سازد، بلکه زمینه های پیشرفت مادی و معنوی را نیز برای وی فراهم می آورد. در واقع انسان قادر است با برخورداری از روح الهی، قدرت علمی و تربیت پذیری بالایی یافته و در خود مراتب تقرب به پروردگار را ایجاد نماید. بر همین اساس هم به او لقب خلیفه الهی داده شده که به خوبی نشان می دهد وی برای وصول به آن خلق شده است. حال اگر انسان از این کمالات دنیوی بهره برده و مراتب رشد و تعالی خود را فراهم سازد که از کمالات پایدار آخرت نیز بهره مند خواهد گردید؛ اما در صورت نادیده انگاری آن عذاب اخروی را نیز پیشاپیش برای خود بازخرید کرده است. در این کتاب پس از بررسی ابعاد وجودی انسان، برتری او نسبت به سایر موجودات تشریح شده و رابطه کمال دنیوی و اخروی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • ترجمه اللهوف علی قتلی الطوف

    ترجمه اللهوف علی قتلی الطوف

    محور و نقطه تمرکز کتاب حاضر، نسبت اخلاق و سیاست و مقایسه آن در آراء خواجه نصیر الدین طوسی و نیکولو ماکیاولی می باشد. این پژوهش برای مطالعه، تحلیل و مقایسه "نسبت اخلاق و سیاست" در اندیشه این دو متفکر، با توجه به رویکرد اسپریگنر در فهم اندیشه سیاسی و با اتخاذ روش هرمنوتیکی اسکینر به زمینه، زمانه و حیات سیاسی و اجتماعی که در آن آراء این دو متفکر شکل گرفته است، پرداخته است. در این پژوهش با عنایت به زمینه و زمانه سیاسی و اجتماعی، تلاش شده است با تدقیق و بازخوانی در آثار اصلی و مهم این دو متفکر، ضمن کالبدشکافی نظریه اخلاقی و سیاسی آنها به "رابطه یا نسبت اخلاق و سیاست" در اندیشه آنها پرداخته شود. همچنین از لحاظ اهمیت و هدف پژوهش، نظر به اینکه نام خواجه نصیرالدین و ماکیاولی در حوزه نظر و عرصه عمل به ترتیب در تمدن اسلامی و غرب با اخلاق و سیاست عجین شده است و هر دو سرآمدان نظریه اخلاق و سیاست هستند لذا اهمیت نظریه اخلاقی این متفکران و چگونگی کاربست آن در نظریه و عمل سیاسی مورد اهتمام این پژوهش است. افزون بر این، از آنجایی که اخلاق مسئله ای فرازمانی و سیاست همزاد با ذات بشر بوده لذا این دو همواره گریبانگیر انسان خاکی هستند. از آنجا که سپهر نظر در عرصه عمل با محدودیت، کاستی و تلاطم مواجه است لذا گستره این فاصله بین نظر تا عمل در این پژوهش با اهتمام به جایگاه دو متفکر مورد بحث است. این پژوهش در سرتاسر تحقیق سوال اصلی، "نسبت اخلاق و سیاست در اندیشه ماکیاولی و خواجه نصیر الدین چگونه است؟" را دنبال می کند. در پاسخ به این سوال تلاش شده است تنها به پاسخ های ارزشی «خوب» یا «بد» اکتفا نشود بلکه از طریق کالبد شکافی اندیشه این دو متفکر به چرایی خوب یا بد آن اهتمام شود. بدین منظور، به موضوع پژوهش در فصول مختلف، به صورت مجزاء پرداخته شده است. این پژوهش از لحاظ سازماندهی به پنج فصل تقسیم شده است. در فصل اول، به «منطق، روش و چارچوب تئوریک» پرداخته شده است. در این راستا، ضمن بیان تعریف اخلاق و سیاست، چهار نظریه معروف در رابطه با نسبت اخلاق و سیاست بیان شده است. افزون بر آن، در بخش منطق پژوهش در راستای ابهام زدایی از تحقیق اولا رویکر توماس اسپریگنز نسبت به فهم اندیشه سیاسی بیان شده است و در ثانی، در زیر مجموعه "جستارگشایی از پژوهش" به بیان منطق علمی حاکم بر چرایی مقایسه این دو اندیشمند اشاره شده است. در نهایت در این فصل به تشریح هرمنوتیک اسکینر پرداخته شده است. در فصل دوم، «زمینه و زمانه»، به بستر تمدنی این دو متفکر در فاصله دو سه قرنی اشاره شده است؛ بستری که به سهم خود تاثیر شگرفی در اندیشه ورزی این دو متفکر ایفا کرده است. در اثناء مباحث این فصل به حیات سیاسی و اجتماعی خواجه نصیر و ماکیاولی پرداخته شده است و تلاش شده است ضمن پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی آنها، به بیان ابهام ها و همچنین جایگاه آنها در سیر تحول تاریخ اندیشه اشاره شود. در فصل سوم و چهارم نگارنده به طور خاص به «کالبد شکافی اخلاق و سیاست در اندیشه خواجه نصیر الدین طوسی و نیکولو ماکیاولی» پرداخته است. با این قید که در فصل سوم، از منظر (concept) (جنبه) سیاست برای دست یابی به یک نظریه سیاسی به این مسئله پرداخته شده است؛ حال آنکه در فصل چهارم، از منظر اخلاق در راستای دست یابی به یک نظریه اخلاقی به این مسئله پرداخته شده است. البته شایان ذکر است که منظور نگارنده از ارائه نظریه سیاسی و اخلاقی، نظریه سیاسی و اخلاقی به مثابه یک کل نه مولفه هایی خاص از هر دو می باشد. در فصل پنجم، تلاش شده است در قالب برخی ملاحظات به مقایسه «نظریه اخلاقی و سیاسی خواجه نصیرالدین و ماکیاولی» پرداخته شود.

    ۸۵,۰۰۰ ريال