دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

شیعه    (۲۵۲ کالا موجود است.)

  • کتاب پرسمان : کتاب محرم  (جلد ۱۳)
    ۸,۰۰۰ ريال
  • سوگنامه عاشورا (حاج منصور ارضی)   (جلد ۲)
    ۱۱۰,۰۰۰ ريال
  • آلبوم عاشورا

    آلبوم عاشورا

    این کتاب با استناد به منابع معتبر کهن، رویدادهای حماسه کربلا، امام حسین (ع) و یارانش را در روز عاشورا به تصویر می کشد. نوشتار حاضر در قالب نثرى روان و ادبى به تبیین ویژگی های بارز شجاعت، مردانگى، ظلم ‏ستیزى، ایثار، عرفان، توحید و خصایل والاى انسانى در حادثه کربلا می پردازد.

    ۲۵,۰۰۰ ريال
  • مراقبه های عاشورایی: گفتارهای عاشواریی از علامه فقید سید منیرالدین حسینی هاشمی و میرباقری

    مراقبه های عاشورایی: گفتارهای عاشواریی از علامه فقید سید منیرالدین حسینی هاشمی و میرباقری

    در مقدمه این کتاب به مبادی و مبانی تحلیل قیام عظیم عاشورا به عنوان یکی از مهم ترین وقایع تاریخ پرداخته شده و آمده است که مقدمه ضروری تفسیر عاشورا، یافتن نقشه آن حرکت جامعی است که عاشورا در درون آن و به خاطر تکمیل شدن آن رخ داده است. در بخش اول این کتاب با عنوان شناخت عاشورا به بررسی شخصیت تاریخی سیدالشهدا و تحریفات عاشورا پرداخته شده و آمده است که زبان سید الشهدا زبان سخن گفتن با عاطفه تاریخ است اینکه سیدالشهدا در میدان جنگ در شدیدترین مقاومت ها و ظلم ستیزی ها به عواطف انسانی کمال اهتمام را می ورزد و در کشاکش مقابله با ظلم در یک روز، دوازده بار از جنگ به خیمه بازمی گردد؛ به این دلیل است که باید عاشورا الگوی تکامل­ گرایی تاریخی باشد. بخش های دیگر این کتاب به مراقبه های عاشورا و مراقبه های عاشورایی هنرمندان اختصاص یافته است.

    ۴۱,۰۰۰ ريال
  • زیبایی های کربلا
    ۹۰,۰۰۰ ريال
  • دمع السجوم ترجمه کتاب ، نفس المهموم

    دمع السجوم ترجمه کتاب ، نفس المهموم

    کتاب شیخ عباس قمی در مقتل سید الشهدا (ع) می باشد که بر گرفته از حدیث امام‏ صادق ‏(ع) است که فرمود: «نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همه لنا عباده و کتمان سرنا جهاد فی سبیل الله‏»: نفس کسی که به خاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است، اندوه بر ما عبادت است و کتمان و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست. امام صادق‏ (ع‏) سپس‏ فرمود: واجب است که این حدیث با طلا نوشته شود. چون کتاب محدث قمی یادآور مصیبت های اهل بیت است، این نام را برای کتابش برگزیده است. مولف در مقدمه اثرش می نویسد: این را از کتب معتبره فراهم کردم که بر آن اعتماد باید کرد و بدانها استناد باید جست؛ مانند ارشاد، ملهوف علی قتل الطفوف، تاریخ کامل، تذکره خواص الائمه، المناقب، روضه الواعظین، منیرالاءحزان و... اصل کتاب «نفس المهموم» به زبان عربی است که آیه الله شعرانی، این اثر را به فارسی برگردانده و برخی از قصص و نکات و مطالب خواندنی را در ذیل آن آورده است. «دمع السجوم» یا همان «نفس المهموم» مشتمل بر پنج باب است: باب اول مختصری از مناقب امام حسین(ع) و ثواب گریستن بر مصیبت حضرت، باب دوم در ذکر وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه مانند نامه نوشتن مردم کوفه به امام حسین(ع)، شرح حال کمیل بن زیاد، شهادت دو فرزند مسلم بن عقیل، نزول حضرت سیدالشهدا(ع) به کربلا و چگونگی جنگ امام حسین(ع) با یزیدیان و سرانجام شهادت یاران و فرزندان امام(ع) و باب سوم در وقایع پس از شهادت امام حسین(ع) مثل ذکر وقایع عصر عاشورا، ورود اهل بیت(ع) به کوفه و شام می باشد و باب چهارم هم در ذکر عجایبی است که پس از شهادت سیدالشهدا(ع) واقع شد. باب پنجم کتاب هم درباره همسر و فرزندان امام حسین(ع) و فضیلت زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و ستمی است که خلفا بر قبر شریف ایشان روا داشتند. خاتمه کتاب نیز مختصری در شرح حال توابین، خروج مختار و کشته شدن قاتلان امام حسین(ع) به دست وی می باشد. در پایان کتاب نیز مرثیه ای منسوب به حضرت زینب(س) بر پیکر مطهر سیدالشهدا(ع) آورده شده است.

    ۳۳۰,۰۰۰ ريال
  • تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا علیه السلام   (جلد ۲)

    تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا علیه السلام (جلد ۲)

    هدف اصلی این کتاب ارائه ی گزارش جامع و مستند از تاریخ قیام عاشورا برای پویندگان علمی کشور به ویژه طلاب و خطبا است. در این مقتل تنها از منابع موجود تا پیش از قرن هفتم استفاده شده است؛ زیرا با بررسی های انجام شده از سوی محققان، در موضوع قیام سیدالشهدا علیه السلام تنها گزارش های منابعی که تا قرن هفتم به نگارش درآمده اند، قابل اتکا و اعتمادند و منابع پس از آن، گزارش های چندان معتبری را شامل نمی شوند. جلد اول این کتاب شامل چهار بخش اصلی است: ۱/ سیرى در مقتل نویسى و تاریخ نگارى عاشورا از آغاز تا عصر حاضر (معناى لغوى و اصطلاحى مقتل، مسیر تاریخى مقتل نویسى و تاریخ نگارى عاشورا از قرن دوم تا پانزدهم و قرن حاضر، سیرى در ادوار زندگى و شخصیت امام حسین علیه السلام، شهادت امام حسین علیه السلام در گفتار پیامبران و امامان ، فضیلت گریستن و عزادارى بر امام حسین علیه السلام و تحلیل آن، فلسفه ی قیام امام حسین علیه السلام و بیان مشهورترین دیدگاه ها درباره ی فلسفه ی قیام کربلا)؛ ۲/ امام حسین علیه السلام و معاویه (شخصیت و حکومت معاویه، مواضع امام حسین علیه السلام در برابر حکومت معاویه و مبارزات سیاسى آن حضرت)؛ ۳/ نهضت عاشورا از آغاز تا ورود امام حسین علیه السلام به کربلا (حوادث بعد از مرگ معاویه، فعالیت هاى امام حسین علیه السلام در ایام اقامت در مکه، ساختار سیاسى فرهنگى کوفه، و خروج امام حسین علیه السلام از مکه)؛ ۴/ امام حسین علیه السلام در کربلا (ورود امام حسین علیه السلام به کربلا تا روز عاشورا، رویدادهاى روز عاشورا، نحوه ی شهادت تمام یاران سید الشهدا علیه السلام، مبارزه و شهادت بنى هاشم، کیفیت شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام، و حوادث پس از شهادت امام علیه السلام). عناوین کلی جلد دوم هم عبارتند از: حوادث پس از عاشورا، اهل بیت علیهم السلام در مسیر شام، تداوم نهضت حسینی به رهبری امام سجاد علیه السلام، پیامدهای قیام عاشورا، مباحث پیرامونی نهضت عاشورا، پژوهشی در اربعین سیدالشهدا علیه السلام، فلسفه ی عزاداری امام حسین علیه السلام، پرسش و پاسخ های عاشورایی، و شرح حال و زندگینامه اصحاب امام حسین علیه السلام.

    ۳۰۰,۰۰۰ ريال
  • پدر، پسر، روح القدس

    پدر، پسر، روح القدس

    اشعاری از «شاعران مسیحی» در مورد امام حسین(ع) و عاشورا است. در این نوشتار ابتدا نمونه‎هایی از عرض ارادت اندیشمندان و شاعران مسیحی نسبت به اهل‎بیت پیامبر اسلام(ص) به‎ویژه امام حسین بیان شده، سپس ابعادی از عظمت شخصیت امام حسین و واقعه کربلا که در اشعار و نوشته‎های آنان منعکس شده است، ذکر گردیده است. نویسنده همچنین پیشینه‎ای از حضور مسیحیان در آیین‎های مذهبی شیعه به‎ویژه واقعه عاشورا ارایه کرده و محبت مسیحیان به آن امام را توصیف کرده است. وی اهمیت کتاب نهج‎البلاغه و اهمیت شخصیت امام علی(ع) را نیز از منظر مسیحیان به‎ویژه اندیشمندان آنان بیان کرده و دیدگاه‎های آنان نسبت به معارف علوی و حسینی و درس‎های عاشورا ذکر نموده است.

    ۷۵,۰۰۰ ريال
  • عزادار حقیقی

    عزادار حقیقی

    هر یک از اعمالی که ما انجام می دهیم، اثر و محصولی متناسب با آن عمل، در ما و جهان پیرامون ما دارد. عزاداری نیز بعنوان یک عمل و رفتار ویژه، از این قاعده مستثنی نیست. اما براستی ... ما از یک عزاداری چه انتظاری داریم و باید داشته باشیم؟ محصول یک عزاداری موفق چیست؟ و اصولا عزاداری واقعی چه خصوصیاتی دارد و عزادار حقیقی کیست؟ کتاب عزادار حقیقی آن چنان که از اسم آن پیداست مراتب ۵ گانه سیر و سلوک عزادار را به بررسی می نشیند . این کتاب از یک پیش گفتار و ۴ فصل تشکیل یافته است . نویسنده در پیش گفتار کتاب در پی ارائه ی این نکته بر می آید که " هیچ عملی به اندازه برپایی عزاداری برای امام حسین در حفظ دین از انحراف و از هجوم بی امان دشمنان اسلام برای نابودی آن و هم چنین توسعه فرهنگ دینی موثر نبوده و نیست" و درعین حال به این نکته نیز اشاره می کند که "عزاداری ها در طول زمان دچار آفات ، خطرات و انحرافاتی شده است که نقش این وسیله مهم را تا حدودی کمرنگ کرده است". فصل اول کتاب به مراتب عزاداری و عزداران می پردازد و تا مرتبه سوم عزاداری و آفاتی را که عزادار در این مراتب با آن درگیر می باشد به صورتی کاملا بدیع و موشکافانه تبیین می کند . حتی از ذکر این نکته نیز بر نمی گذرد که " عزاداران ، همانند مومنان دارای درجات و مراتب مختلفی هستند که هر مرتبه ، درجه و جایگاه عزادار را در نظام انسانیت و در نزد خداوند و نیز میزان قرب او را به سید الشهدا نشان می دهد". سپس به شرح مراتب عزاداری پرداخته و کمترین مرتبه را غم و اندوهی بر می شمارد که از مصیبت وارده به سیدالشهدا در قلب عزادار می نشیند. البته استاد پایین تر از این حد را نیز در مورد دشمنان حضرت متصور می داند " و پایین تر ازآن ، مرتبه دشمنان حضرت است یعنی مرتبه ای که شخص به مصائب حسینی آگاه شود و ناراحت نگردد و به آن راضی باشد. " گرچه به نظر نمی رسد در بین شیعیان آن حضرت کسی به این حد از شقاوت برسد که از شهادت آن حضرت احساس نشاط بکند ، ولی تنها اکتفا به مرتبه اول عزاداری برای شیعه و دوست دار آن حضرت – می تواند بدتر از وضع دشمنان آن حضرت قلمداد بشود. ایشان مرتبه دوم عزاداری را در این می داند که " عزادار غم و نارضایتی خود را به شکل های گوناگون از قبیل گرفتگی چهره ، گرفتن حالت بغض و گریه ،پوشیدن لباس سیاه عزا ، به سینه و سر زدن و... بروز می دهد ..." و این مرتبه را احساسی می داند که عزاداران کلیمی ، مسیحی و پیروان سایر مذاهب در مواجهه با شهادت حضرت سیدالشهدا در اندرون پاک حسینی گونه شان دارند ، چرا که همه ی انسان ها فارغ از رنگ و پوست و مذهب ، فرزند آن حضرت خطاب می شوند. اما درمرتبه سوم عزاداری که " شیعیان حضرت بیشترین اعضای آن را تشکیل می دهند ، عزادار تنفر و اعتراض خود را نسبت به عاملین مصیبت و جنایت کاران در حق سیدالشهدا و یارانش و به طور کلی همه اهل بیت اظهار می کند " سپس ترقی عزادار از مرتبه دوم عزاداری را در " شناخت بیشتر سیدالشهدا و اعتقاد بالاتر و بیشتر به مقام آن حضرت و فهم محدود و نسبی درباره قیام ایشان در برابر یزید و یزیدیان " دانسته و آفات عزاداری را در این مرتبه به بحث می نشیند و مادر همه آفات را " انجام عمل و ادامه آن برای مدت طولانی ، بدون شناخت کامل و دقیق مقررات و آداب آن می داند" . فصل دوم کتاب بعد از شناساندن معصومین از طرق آیات ، روایات و احادیث ؛ و منابع و دلایل شناخت ایشان در قرآن کریم ، زیارت عاشورا و جامعه کبیره ، چگونگی رشد عزادار از مرتبه سوم به مراتب بالاتر را، منحصر به فهم درست این منابع می داند." اگر کسی بخواهد معصومین را بشناسد، بی شک بدون مراجعه به قرآن کریم و استمداد از خداوند، نمی تواند به شناخت صحیحی دست یابد". نویسنده با اشاره به انواع مصائب ، کشف وظیفه را از الزامات عزاداری حقیقی می داند. فصل سوم کتاب با بیان وظیفه عزادار در قبال ائمه " پدران واقعی مان" به اثرات تلخ و گزنده مصیبت عظیم در حیطه فردی و اجتماعی می پردازد ." فداکاری به خاطر معشوق و معبود حقیقی ، و نیز تحمل سختی ها برای او ، مهم ترین راه اثبات و اظهار عشق و ایمان حقیقی است ". در ضمن ، بیدار سازی و الهام بخشی مبارزه با مستکبران از آثار اجتماعی این مصیبت قلمداد شده و " قدرت و شدت تاثیر گذاری این عوامل گاهی به قدری زیاد است ، که منجر به یک انقلاب عظیم و سرنگونی حکومت های جائر می شود ". در ادامه با تعریفی از عزاداری و دلایل لزوم و روش های مختلف تشویق به عزاداری در سیره قرآن و معصومین به دفع یک توهم پرداخته می شود " بعضی گمان کرده اند که صرف گریه بر امام حسین آن ها را از عمل خالصانه و تقوا بی نیاز می کند و اگر هر عملی انجام دادند ، و هر رذیلت اخلاقی داشته باشند ، دیگر اهمیتی ندارد و همین که اهل گریه بر امام حسین باشند ، اهل نجات هستند". فصل چهارم کتاب به وظیفه شناسی در برابر مصیبت اعظم اختصاص یافته است . در این فصل به معانی فقرات زیارت عاشورا پرداخته شده است . در ذیل معنای تعبیر (وتر و موتور) این گونه آمده است که " این تعبیربه معنای مصیبت زده و مظلومی است که انتقام او گرفته نشده باشد." یعنی " عبارت ( والوتر الموتور ) نشان می دهد که ماجرای عاشورا یک امر شخصی و تاریخی نبوده است که تمام شده باشد بلکه امری مربوط به همه جامعه انسانی و همه زمان ها است و انتقام سیدالشهدا با کشته شدن قاتلین حضرت گرفته نشده است ". سپس چگونگی رشد ، ماهیت و پیدایش روح انتقام در عزادار حقیقی و اهمیت آن در عزاداری ها به تفصیل کالبد شکافی شده است .

    ۱۰۰,۰۰۰ ريال