دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

نهضت تولید علم    (۵۱ کالا موجود است.)

  • درآمدی بر علم و دین
    ۳۰,۰۰۰ ريال
  • علم و دین در حیات معقول

    علم و دین در حیات معقول

    گزیده: یکی از تفکرات بسیار عمیق و شناخته شده علامه «محمدتقی جعفری» اندیشه ای است که آن را با عنوان «حیات معقول» ابراز داشته است. حیات معقول در نظام فکری این شخصیت، یک اندیشه مدام و جاری است که با تبیین های علمی و چندباره وی، از فرضیه عبور به جایگاه یک تئوری رسیده است. طی این تئوری، وی می کوشد در مقام یک پویش گر، میان مرزهای انسان و جهان قرار گرفته و الگویی جدید برای یک نوع جهان نگری ریشه دار طراحی کند. به نظر می رسد، جدی ترین و واضح ترین مسئله ای که در کنه حیات ملحوظ است، ارتباط با هستی از یک سو و ارتباط با انسان از سوی دیگر است. در اصل حیات معقول می کوشد حیات را به عنوان شاخص هستی، در کنار عقل و فکر به عنوان شاخص انسان قرار دهد. بنابراین، به سهولت می توان از حیات معقول به عنوان اندیشه و جریانی یاد کرد که در صدد ایجاد پیوند دوباره میان هستی و انسان از منظر حیات یابی، عقل محوری و عقلانیت باشد. چنین می نماید که چنین مدلی، هرگز نمی تواند بدون اندیشه های عمیق و تثبیت شده، حاصل بیاید و چنین نیز هست؛ زیرا حیات معقول از اندیشه های متاخر علامه محمدتقی جعفری محسوب می شود و با نظر به این که حیات معقول، نخستین بار در جلد دوم تفسیر نهج البلاغه مطرح شده، هرگز در تفسیر مثنوی حضور ندارد. بنابراین، فکرواره ای است که در دهه پنجم حیات وی صورت پذیرفته است. روشن است که این موضوع در ملاحظه مجموعی افکار یک متفکر می تواند اهمیتی خاص و معنادار داشته باشد. از آن رو که حیات معقول، در ردیف تفکراتی است که علاوه بر جنبه های ذهنی، جنبه ای غیر ذهنی و عملی نیز دارد. حیات معقول که نوعی فراخوان معنوی و اخلاقی به فرایند عقلانیت بود، هم چنان فراخوانی می کند و حضور اخلاق و معنویت در متن عقلانیت را یادآوری می کند، آن جا که وقتی با آن همراه می شویم و کلمه به کلمه، سطر به سطر و صفحه به صفحه در جای آن پیش می رویم به جایی می رسیم که متفکر، به عنوان ناخدای این کشتی، از کشتی پیاده می شود، به ساحل می ایستد و به شن ها چشم می دوزد، تا مبادا حضور او در این کشتی، او را از حقیقت غافل کند و تا مبادا حیات معقول، هویت معنوی و اخلاقی خود را از دست بدهد و تا مبادا ... دردی دیگر بر دردهای بشری افزوده شود. محمدتقی جعفری به هنگام نگارش دیدگاه های تکمیل کننده اش درباره فکر اختصاصی خود حیات معقول از استناد و منحصر کردن آن به خود، خودداری کرد و آن را فکری غیر شخصی و علمی ارزیابی کرد تا نشان دهد حیات معقول فکری در فکر نیست، بلکه فکری است برای ساختن و شدن. علم و دین در حیات معقول با گرایش علم شناختی تاریخی ، شامل سه فصل است . بخش اول : علم در اسلام با جهت گیری حیات معقول . بخش دوم : علم و شناخت در آیات قرآن ، شامل ابعاد حمایتی اسلام و قرآن از جریان علم . بخش سوم این کتاب عبارت است از: گزارش تاریخی بسیار مختصری از علوم ریاضی ، فیزیک ، مکانیک ، نجوم و پزشکی در تمدن اسلامی . از دیگر مزایای این کتاب می توان به فهرست نمونه ای از دانشمندان اسلامی در گیاه شناسی ، ریاضی ، نجوم ، فیزیولوژی ، معدن شناسی ، پزشکی ، جغرافی و... اشاره نمود.

    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • علم و دین از تعارض تا گفتگو
    ۱۰۸,۰۰۰ ريال
  • وحدت حوزه و دانشگاه

    وحدت حوزه و دانشگاه

    در بخش نخست این کتاب با عنوان حوزه شامل تعریف و تاریخ تطور حوزه های علمیه شیعه، رسالت و وظایف حوزه، مزیت های تاریخی حوزه های شیعه که اشاره به سنت های آموزشی، اخلاقی و تربیتی دارد و همچنین مزیت های حوزه در دوره معاصر مورد تبیین قرار گرفته است. نویسنده کتاب که خود از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید حوزه و دانشگاه است در بخش دوم این کتاب به آسیب شناسی حوزه معاصر با راه های برون رفت از این آسیب ها پرداخته است. در بخش دوم با عنوان دانشگاه مطالبی همچون پیشینه و عناصر دانشگاه، رسالت و وظایف دانشگاه ها در ایران و مزیت های نظام آموزشی و پژوهشی دانشگاه، آسیب شناسی دانشگاه و نیز با اسلامی کردن دانشگاه ها و الگو و شاخص های دانشگاه اسلامی به چشم می خورد. بخش سوم این کتاب با عنوان مواجهه حوزه و دانشگاه به تبارشناسی مواجهه و اهمیت علوم انسانی و اجتماعی در ایران و غرب و نیز بحث امکان سنجی ارتباط بین علوم انسانی و معرفت دینی پرداخته و تعاملات علوم انسانی و دین را تبیین کرده است. در پایان این بخش از کتاب وحدت حوزه و دانشگاه که علاقه مندان برای تهیه آن می توانند به نشانی قم خیابان معلم معلم ۸ پلاک ۵۹ مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۸۵۴۰ تماس بگیرند، رویکردها و نظریه های مهم درباره علوم انسانی دینی یا علوم اسلامی واکاوی می شود. نویسنده در بخش چهارم این اثر با عنوان وحدت یا جدایی به تعریف وحدت، ضرورت و اهداف آن پرداخته و با آسیب شناسی وحدت، راهبردها و راهکارهای وحدت را متذکر شده است. قلمروها و رویکردهای وحدت از دیگر فصول این بخش است؛ در این بخش به کامیابی ها و ناکامی های وحدت و نیز منشور ارتباطی و تعاملی حوزه و دانشگاه پرداخته شده است. مولف این اثر صاحب تجربیات علمی و عملی گرانقدری در این عرصه است و سالیان متمادی با مدیریت در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از نزدیک با مسائل، موضوعات و دغدغه ها آشنا بوده که بر وزانت اثر افزوده است و از امتیازات مهم آن به شمار می رود.از دیگر امتیازات این کتاب آن است که اغلب مباحثی که درباره وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون مطرح شده اند، عموما در غالب مصاحبه و مقالات بوده است، اما این کتاب با یک انسجام منطقی و با ویژگیهای منحصر به فرد درباره وحدت حوزه و دانشگاه تدوین شده است.

    ۱۰۰,۰۰۰ ريال
  • گامی به سوی علم دینی : (روش بهره گیری از متون دینی در علوم اجتماعی)  (جلد ۲)
    ۴۵,۰۰۰ ريال
  • آیا علم می تواند دین را نادیده بگیرد
    ۷۰,۰۰۰ ريال
  • از علم سکولار تا علم دینی
    ۱۶۰,۰۰۰ ريال
  • رابطه منطقی دین و علوم کاربردی
    ۱۰۰,۰۰۰ ريال
  • متن و ترجمه کتاب قانونچه فی الطب
    موجود نیست