دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

تحلیل سیاسی    (۱۳۲ کالا موجود است.)

  • پاسخی به پرسشهای ریاست محترم جمهور از نخبگان حوزه و دانشگاه
    ۱۸,۰۰۰ ريال
  • گفتمان عدالت و پیشرفت در دولت دینی (گفت و گوها)
    ۱۲,۰۰۰ ريال
  • اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی

    اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی

    کتاب حاضر با پرداختن به دو پرسش مهم در زمینه اقتصاد برای دستیابی به یک تحلیل ذهنی عاری از پیش داوری به نسل جوان یاری می رساند تا بتوانند به مقایسه درستی از دو دوره قبل و بعد از انقلاب بپردازند. اولین پرسش او را با تغییرات سطح رفاه عمومی و مولفه های موثر بر توسعه انسانی نسبت به قبل از انقلاب آشنا ساخته و پرسش دوم به وی از حرکت هایی می گوید که قبل و بعد از انقلاب در جهت استقلال اقتصادی و خودکفایی نسبی صورت گرفته است. پژوهش حاضر ابتدا به کلیات اقتصاد ایران اشاره داشته، شاخص های رفاه و استقلال اقتصادی را تعریف می کند. فصل دوم با بررسی استراتژی توسعه اقتصادی در ایران و جهت گیری های آن در قبل و بعد از انقلاب به مقایسه دو دوره می پردازد. فصل سوم و چهارم به ترتیب مروری بر برنامه های کلان توسعه و عملکرد بخش های مختلف اقتصادی است. در نهایت هم بخش پنجم کتاب، میزان دستیابی کشور به مولفه های توسعه انسانی در دو دوره را مقایسه نموده و به جمع بندی و ارائه پیشنهادات می پردازد.

    ۱۷,۰۰۰ ريال
  • سرگذشت قانون اساسی درایران فرانسه وآمریکا

    سرگذشت قانون اساسی درایران فرانسه وآمریکا

    در این کتاب، پس از بیان مباحثی در خصوص مفهوم قانون اساسی، خاستگاه تاریخی قانون اساسی، کارکردهای قانون اساسی، و قلمرو تغییرات در قانون اساسی، سرگذشت قانون اساسی سه کشور ایران، فرانسه، و آمریکا بیان گردیده و علل و زمینه های سیاسی و اجتماعی تحولات قانون اساسی سه کشور با تاکید بر جنبه های حقوقی آن بررسی شده است. در پایان نیز، قانون اساسی سه کشور در سه بخش 'خاستگاه و مبانی نظری'، 'کار ویژه ها و محورها' و 'اصلاحات و تغییرات' با یک دیگر مقایسه و چنین نتیجه گیری می شود: 'تصویب قانون اساسی فرانسه را می توان ثمره ی آرا و اندیشه ها، تجارب و تحولات سیاسی، اجتماعی فراوانی دانست که در طی دو تا سه قرن قبل از آن، در فرانسه جریان داشته است. پیدایش قانون اساسی در آمریکا، زمینه ها و بستر متفاوتی داشت. در آمریکا، میراث فکری ریشه داری هم چون فرانسه وجود نداشت و جریانات فکری در این کشور، متاثر از جریانات فکری اروپا بود... قانون اساسی آمریکا در شرایطی به تصویب رسید که کشور جدیدی به نام 'ایالات متحده ی آمریکا' شکل گرفت... در حقیقت حرکت به سمت استقلال و رهایی از استعمار پس از آن، اتحاد و ائتلاف ایالات استقلال یافته، مهم ترین بستر پیدایش و تصویب قانون اساسی بود. پیدایش و تصویب اولین قانون اساسی در ایران دارای زمینه ها و بستری متفاوت با فرانسه و آمریکا بود. در ایران، نه مبانی فلسفی و نظری موجود در فرانسه وجود داشت، و نه مقوله ی استقلال و تاسیس کشور جدید مطرح بود. قانون اساسی در ایران یک پدیده ی اصلی که زاییده ی شرایط و مقتضیات جامعه ی ایرانی بوده و به لحاظ نظری در اندیشه و تفکر ایرانی ریشه داشته باشد، نبود. طرح اندیشه ی قانون اساسی در ایران، محصول آشنایی پاره ای رجال و روشنفکران ایرانی با غرب بود... زمینه و بستری بود که از یک طرف از یک پشتوانه ی جدید حقوقی فلسفی اسلام و نظریه ی مذهبی سیاسی برخوردار بود و از طرف دیگر شرایط استبدادی رژیم پهلوی و وابستگی آن به قدرت های بیگانه موجب شد تا بنیان قانون اساسی با تاکید بیش تری بر مبانی اسلامی هر چه بیش تر از به وجود آمدن استبداد و دخالت بیگانگان جلوگیری کند. به این جهت، قانونی که به وجود آمد هم جنبه ی الهی و مشروعیت الهی آن و هم نقش مردم در آن نهادینه شد'.

    ۲۶,۰۰۰ ريال
  • حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی
    ۱۰۰,۰۰۰ ريال
  • نگهبان آراء

    نگهبان آراء

    «یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی واتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون» شورای نگهبان علاوه بر پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی و احراز عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با موازین شرع و قانون اساسی، به موجب اصل نود و نهم، یکصد و پانزدهم، یکصد و هجدهم و بند نهم از اصل یکصد و دهم قانون اساسی و قوانین عادی منبعث از آن، مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد و تنها مرجع عالی رسیدگی به شکایات و اعتراض ها پیرامون جریان انتخابات می باشد؛ لذا با رصد کردن مستمر، به موقع و دقیق امور، مجموع اعتراض ها و شکایات را پس از دریافت، دسته بندی کرده و با به کارگیری تمامی ابزارهای قانونی، آنها را مورد رسیدگی قرار داده و در نهایت نسبت به صحت و یا عدم صحت انتخابات اعلام نظر می نماید. براین اساس در پی برگزاری دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به مشارکت حداکثری مردم و تاثیر شگرف آن در تحکیم نظام، ترویج و گسترش مردم سالاری دینی و تجلی و ظهور دوباره و فراگیر دو عنصر توامان «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام، شورای نگهبان با درک شرایط و به منظور خنثی سازی توطئه ها و نیرنگ ها و تقویت همدلی ها برای نخستین بار در روند بررسی شکایات و اعتراضات، انجام اموری را وجهه ی همت خود قرار داد که گزارش تفصیلی آن در دو بخش اقدامات شورای نگهبان و بررسی شکایات جهت تنویر افکار عمومی منتشر می گردد.

    ۱۶,۰۰۰ ريال
  • نهضت ملی هسته ای
    ۳۰,۰۰۰ ريال
  • سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوران سازندگی

    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوران سازندگی

    سیاست خارجی که استراتژی یک کشور برای کسب اهداف ملی برحسب منافع ملی می باشد، دربرگیرنده ی ابتکار عمل آن کشور یا واکنش به ابتکار عمل دیگر کشورهاست. از جمله مهم ترین متغیرهای موثر در سیاست خارجی ژئوپلتیک یک کشور، فرهنگ، نیازهای داخلی و بالاخره نظام بین الملل هستند که از میان آنها متغیرهای داخلی و بین المللی به مراتب نقش تعیین کننده تری در سیاست خارجی دارند. دوران سازندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸ ۱۳۷۶) یکی از دوره های مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است. در این مقطع تاریخی، مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکرد عمل گرایی به تعاملی سازنده با جهان خارج، در عین پایبندی به مبانی اصول گرایی اسلامی، اقدام نمودند. این امر موجبات شکل گیری دوران تنش زدایی را فراهم آورد و با اعلام تنش زدایی سعی شد با اتخاذ اهدافی در عرصه ی سیاست خارجی، ضمن تامین نیازهای داخلی، بر سازگاری اهداف سیاست خارجی با محیط بین المللی افزوده شود. ضرورت های ناشی از جنگ و به طور کلی اوضاع داخلی، که ایران را به اتخاذ سیاست های همکاری جویانه با سایر کشورها ترغیب می کرد، با تحولات گسترده درعرصه ی نظام بین الملل همزمان بود. تحولات ساختاری نظام بین المللی که همراه با پایان جنگ سرد، فروپاشی کامل شوروی، تغییر ژئوپلتیک اروپا و آسیا، اعلام دکترین نظم نوین جهانی و یک جانبه گرایی آمریکا و شکل گیری نظام بین الملل در حال گذار بود، سیاست خارجی ایران در دوران سازندگی را به سمت استراتژی چندجانبه گرایی سوق می داد تا به این طریق با دشمنی آمریکا مقابله نموده و بر محدودیت ها و موانع ناشی از آن غلبه نماید و از عمده ترین ویژگی های نظام بین الملل در حال گذار، که همانا یارگیری و منطقه گرایی بود، در جهت تقویت استراتژی چندجانبه گرایی بهره بگیرد. به همین منظور، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطب های جدید سیاسی و اقتصادی همچون اتحادیه ی اروپا (جامعه ی اقتصادی ۱۹۹۱)، چین و روسیه، تلاش می کرد با دیپلماسی چندجانبه گرایی ضمن تامین نیازهای کشور، سیاست مهار آمریکا و قانون داماتو را بی اثر کند. استراتژی چندجانبه گرایی که برآمده از عمل گرایی دولت سازندگی بود، به گسترش روابط در سطوح کشورهای همسایه، منطقه ای و بین المللی انجامید. این کتاب به جهت گیری ها و رویکردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوران سازندگی (۱۳۶۸ ۱۳۷۶) می پردازد و اینکه چه تاثیری درسطح روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با جهان داشته است؟

    موجود نیست
  • سرطان اجتماعی فساد

    سرطان اجتماعی فساد

    در این کتاب مساله فساد اجتماعی از منظری جامعه شناسانه بررسی شده است. نویسنده در کتاب حاضر، به مساله و معضل فساد پرداخته و آن را شناسایی و بررسی می کند. وی به دنبال پاسخ به سوالاتی از قبیل "فساد چیست؟"، "علل پیدایش آن چیست؟"، "آیا در ایران چنین پدیده ای وجود دارد؟ و اگر وجود دارد مربوط به چه زمانی است؟"، مطالب کتاب در شش فصل تنظیم شده است. پس از فصل اول طرح مساله، نویسنده به چهارچوب نظری می رسد و سعی دارد تا از فساد تعریفی عرضه کند، هم چنین عوامل موثر بر آن را شناسایی و شرایط خاص ایران در این خصوص را نیز ارزیابی کند. وی در تعریف فساد تصریح می کند: "فساد یک سوء استفاده از کالاها و امکانات دولتی و مردمی توسط مامورین دولتی برای بهره گیری شخصی است". نویسنده پس از فصل سه و روش بررسی در فصل چهار، این سوال را طرح می کند که آیا در ایران فساد وجود دارد؟ با پاسخ بلی به این سوال، نویسنده ابتدا سعی می کند پیشینه ی فساد در ایران را شناسایی کند، سپس با استناد به گزارش های روزنامه ها، موارد فساد در ایران امروز را بررسی کند. در این فصل کتاب به عوامل زیربنایی فساد فرهنگ آن اشاره دارد و سه عامل را در ایجاد فساد موثرتر می داند: عنصر فرهنگی ایلی، تغییر ارزش ها و نظام نابرابر. در فصل پنجم، موارد برگزیده ی فساد شناسایی و تحلیل شده اند. فصل ششم نیز خلاصه و نتیجه گیری مطالب است.

    ۴۲,۵۰۰ ريال