دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

غرب شناسی    (۲۱۰ کالا موجود است.)

  • شرق شناسی

    شرق شناسی

    شرق شناسی در میان آثار سعید، شاخص ترین کتاب وی به شمار می رود که تا پیش از ترجمه به زبان فارسی به ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. او در این کتاب با نگاهی به آراء متفکرانی چون میشل فوکو و آنتونیو گرامشی و آمریت دانش غرب نسبت به شرق وهمچنین قدرتی را که غرب به شرق تحمیل کرده و نیز دیدگاههای غربی درباره شرقشناسی را به چالش کشیده است. وی در بخشی از مقدمه کتاب خود درباره آن مینویسد: «شرق شناسی تاریخ فروپاشی فردی و ملی است. هدف از نوشتن، آن رهایی روشنفکران از زنجیرهای اندیشههایی مانند شرقشناسی است.» ادوارد سعید در سال ۱۹۳۵ در بیتالمقدس و در خانوادهای مسیحی به دنیا آمد و آخرین سمت وی نیز پیش از فوت در سال ۲۰۰۳، مقام استادی زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا بود. سعید به عنوان یک فعال سیاسی فلسطینی، سالها برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تبلیغ کرد. او همچنین از ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۱عضو مستقل مجلس ملی فلسطین بود و به اعلام استقلال کشور فلسطین رای مثبت داد، اما در سال ۱۹۹۱در اعتراض به پیمان اسلو از مجلس خارج شد و آن را «ابزاری برای تسلیم فلسطینیان» خواند.

    ۹۵,۰۰۰ ريال
  • جریانهای اصلی اندیشه غربی   (جلد ۲)
    ۸۴,۰۰۰ ريال
  • سفر به ولایت عزرائیل
    ۴۰,۰۰۰ ريال
  • جریانهای اصلی اندیشه غربی   (جلد ۱)

    جریانهای اصلی اندیشه غربی (جلد ۱)

    این کتاب از ۲۶٬۰۰۰ بیت و ۶ دفتر تشکیل شده و یکی از برترین کتاب های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است. این کتاب در قالب شعری مثنوی سروده شده است؛ که در واقع عنوان کتاب نیز می باشد. اگر چه قبل از مولوی، شاعران دیگری مانند سنائی و عطار هم از قالب شعری مثنوی استفاده کرده بودند ولی مثنوی مولوی از سطح ادبی بالاتر برخوردار است. در این کتاب ۴۲۴ داستان پی درپی به شیوهٔ تمثیل داستان سختی های انسان در راه رسیدن به خدا را بیان می کند. هجده بیت نخست دفتر اول مثنوی معنوی به نی نامه شهرت دارد و چکیده ای از مفهوم ۶ دفتر است. این کتاب به درخواست شاگرد مولوی، حسام الدین حسن چلبی، در سالهای ۶۶۲ تا ۶۷۲ هجری/۱۲۶۰ میلادی تالیف شد. عنوان کتاب، مثنوی، در واقع نوعی از ساختار شعری است که در این کتاب استفاده می شود. مولوی در این کتاب مجموعه ای از اندیشه های فرهنگ اسلامی را گرد آورده است.

    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • گذر از سراب
    ۲۲,۰۰۰ ريال
  • رنج آدم شدن

    رنج آدم شدن

    کتاب «مگر چشم تو دریاست!» عنوان کتابی است که اگر چه سرشار از زلال احساس و عاطفه مادرانه در واگویه های مادری شهید داده است؛ اما در عین حال از باطنی بسیار ژرف وعمیق، از توامان بودن علم وعمل، برخوردار است. این کتاب، روایت یک مادر است. روایت مادر چهار جوان برومند یکی از یکی گیراتر، که روزگاری از زیر قرآن ردشان کرد، آب پشت شان ریخت و ازشان دل کند و دل نکند. مادری که وقتی تنهاست، راه می رود، با گوشه چادرش قاب عکس جوان هایش را پاک می کند، درددل هایش را به آنها می گوید و با گوشه همان چادر، چشمش را خشک می کند. اما مادری که وقتی می نشینی کنارش، مثل روزهای اول جنگ، آتشین حرف می زند و وقتی از چهار فرزند شهیدش می گوید، سر بالا می گیرد، محکم حرف می زند و زینب وار روایت فتح می کند. مادری که وقتی پرپر شدن گل هایش را یکی پس از دیگری می بیند، رمق از پایش می رود، زانو می زند، اما دوباره می ایستد و به راهش ادامه می دهد. مادری که مادری هایش مال وقتی است که تنهاست. این کتاب، روایت یک همسر است از یک مرد. مردی که وقتی پشت تریبون نماز جمعه می ایستاد و تفنگ به دست مردم را به جنگ و جهاد و حمایت از امام و انقلاب فرا می خواند، خودش پیشاپیش بچه هایش را فرستاده بود جنگ و شهید داده بود. مردی که پس از شهادت سومین فرزندش، فکر نکرد که دیگر تکلیفش را در قبال اسلام و انقلاب انجام داده و این آخرین فرزندش را بگذارد برای روز پیری، عصایش باشد. کسی که فکر می کرد اگر جانمازش را جلوتر از مردم می اندازد و پیش نمازشان می شود، باید در همه کارهای دیگر هم جلوتر از همان مردم بایستد و پیش قدم شان باشد. در بخشی از این کتاب آمده است: «کوموله ها گفته بودند اگر پول بیاورید، بدن شهید را صحیح و سالم تحویل تان می دهیم. آن موقع ۳۰ هزار تومان خیلی بود. حاج آقا خودش رفت کردستان؛ روستای قمچیان. از آنجا زنگ زد و جریان را برایم گفت. - می گن سی هزار تومن بدید تا شهیدتون رو تحویل بدیم. - بعد با پول ما برن تجهیزات بگیرن، بر ضد خود ما استفاده کنن؟!! من یادم نیست، اما کسانی که اطرافم بودند، می گویند شما گفتی «بگو شهید منو آتیش بزنید، اما من به شما پول نمی دم.» من نتوانستم بپذیرم به خاطر پیکر شهیدم به ضدانقلاب پول بدهم. حاج آقا هم همان اول، تصمیم من را گرفته بود، اما به من زنگ زد تا حرفی باقی نماند. اصلا خود حاج آقا راضی نبود برای این مسئله به کردستان برود. اجبار و اصرار پاسدارها و برادرم، اسدالله، بود که رفت برای پیدا کردن رضا. ما پول ندادیم و آن ها هم رضا را تحویل نداند و حاج آقا برگشت. این ماجرا گذشت تا اینکه سیزده ماه بعد، زنگ زدند و گفتند پیکر رضا توی پاک سازی روستا پیدا شده است.»

    ۹۵,۰۰۰ ريال
  • چالش های معاصر و برنامه رویارویی اسلام
    موجود نیست
  • یهودیان و حیات اقتصادی مدرن

    یهودیان و حیات اقتصادی مدرن

    سومبارت برای بحث در مورد مشارکت یهودیان در حیات اقتصادی مدرن، از دو روش استفاده می کند: یکی روش آماری و دیگری روش ژنتیک. سومبارت در بخش اول کتاب با عنوان "سهم یهودیان در حیات اقتصادی مدرن" به طور مبسوط و جزیی، به بیان موارد مختلف مشارکت یهودیان در اقتصاد مدرن می پردازد و نمونه های فراوانی از تجار و بازرگانان و کارخانه داران و کارآفرینان یهودی در سراسر اروپا و آمریکا می آورد که مایه رونق تجاری این مناطق بوده اند. در این بخش، سومبارت اسناد فراوانی ارایه می کند از این که حاکمان اروپا تا چه حد به حضور یهودیان در قلمرو خود اهمیت می داده اند و با شواهد تاریخی اثبات می کند که مهاجرت یهودیان از یک منطقه به منطقه دیگر، باعث جابجایی مرکز تجارت شده و رونق اقتصادی از منطقه مبدا به منطقه مقصد منتقل شده است. در بخش دوم با نام "ظرفیت و آمادگی یهودیان برای سرمایه داری مدرن" سومبارت به شرایط عینی آمادگی یهودیان برای سرمایه داری مدرن می پردازد. به نظر او، چهار عامل اصلی برای موفقیت اقتصادی یهودیان وجود دارد: پراکندگی و آوارگی در عرصه ای وسیع، برخورد با آنها به عنوان غریبه، موقعیت آنها به عنوان شهروند درجه دوم و ثروت. نویسنده، سپس به بررسی آموزه های دینی یهود پرداخته بسیاری از آنها را مطابق با روح سرمایه داری می یابد ؛ از جمله دعوت به تکاثر ثروت، محاسبه ی سود و زیان اعمال، رابطه آزاد و بی قید و بند با غیر یهودیان، دعوت به منطقی بودن خشک و خالی از احساسات و عواطف و ... . از دیگر ویژگی های یهودیان، نبوغ ذهنی و علاقه به کار ذهنی به جای کار جسمی است که باعث موفقیت آنها در اقتصاد شده است. این ویژگی ها باعث می شود که یهودیان به مردم دیگر به چشم پیچ و مهره نگاه کنند و از آنها برای منظوری که می خواهند استفاده کنند و همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ کاری با احساسات و عواطف افراد ندارند. فصل آخر کتاب با عنوان "سرچشمه های نبوغ یهودیان" در واقع فصلی حاشیه ای است و به بررسی سرچشمه ی نبوغ یهودیان اختصاص دارد که به دو زیربخش تقسیم می شود: مساله ی نژاد و فراز و نشیب های یهودیان.

    ۶۹,۰۰۰ ريال
  • رویارویی غرب معاصرباجهان اسلام
    ۱۰۰,۰۰۰ ريال