دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

تاریخ    (۴۰۰ کالا موجود است.)

  • امام علی (ع) از حکومت تا شهادت
    ۶۰,۰۰۰ ريال
  • رسول اکرم(ص) از هجرت تا رحلت
    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • ابعاد مبارزات آیت الله آقانچفی اصفهانی علیه با بیان ازلیه و بهائیه
    موجود نیست
  • مروارید حجاز

    مروارید حجاز

    کتاب خدیجه علیهاالسلام، مروارید حجاز به قلم ابراهیم قاسمی و رضا فلاح که به همت نشر علامه بهبانی منتشر شده است در صدد است تا با درنگی در فضایل حضرت خدیجه نقش تاثیرگذار ایشان در حمایت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و همگانی شدن دین مقدس اسلام را آشکار سازد. در بخش آغاز سخن این کتاب می خوانیم؛ «حضرت خدیجه علیهاالسلام قبل از اسلام به خاطر دارا بودن صفات پسندیده و فضایل اخلاقی و پاکدامنی، طاهره لقب گرفت، ثروت وی در میان اهل مکه بی نظیر بود و اهالی مکه با اموال وی به صورت مضاربه ای تجارت می کردند، حضرت خدیجه علیهاالسلام پس از ازدواج با رسول اعظم صلی الله علیه و آله تمام ثروت خود را در اختیار ایشان قرار داد و بدین وسیله از جنبه اقتصادی، دین اسلام را تقویت کرد.» این کتاب شامل ده گفتار است، گفتار نخست این کتاب دربر دارنده ایمان حضرت خدیجه است که در بخشی از آن می خوانیم؛ «طبق اسناد تاریخی حضرت خدیجه علیهاالسلام بعد از امیر مومنان علیه السلام به خدا و رسالت رسول اکرم صلی الله علیه و آله ایمان آورد، اما عده ای به دلیل دشمنی و کینه توزی با با امام علی علیه السلام قصد دارند سابقه ایشان در اسلام را مخدوش کنند، از این رو ایمان حضرت خدیجه علیها السلام را بر حضرت علی علیه السلام مقدم می دارند». حضرت خدیجه علیه السلام حامی رسالت، دومین گفتار این کتاب است، در این گفتار می خوانیم؛ «چهار زن در این دنیا به حد کمال رسیده اند و به عنوان زنان نمونه و شایسته عالم شناخته شده اند؛ آسیه، مریم، خدیجه و حضرت فاطمه علیهن السلام، از مهمترین اشتراکات این چهار زن، حمایت و اطاعت از رهبر و پیشوای زمان خود بوده است. حضرت خدیجه علیها السلام از حامیان ولایت بود، او جان و مال خویش را تقدیم رسالت کرد، وی هم رسالت مدار بود و هم امامت محور، هم حامی و همگام رسالت بود و هم محب و طرفدار امامت. گفتار چهارم این کتاب دربر دارنده انفاق حضرت خدیجه علیها السلام است در این بخش می خوانیم؛ «سران قریش در نخستین شب از سال هفتم بعثت تصمیم گرفتند مسلمانان را تحت فشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دهند، از این رو پیمان نامه ای نوشتند و هر نوع معامله ای را با مسلمانان تحریم کردند. حضرت خدیجه علیها السلام از طرق مختلف به تامین نیازهای مسلمانان همت می گمارد که از جمله ابوالعاص بن ربیع داماد حضرت خدیجه شترها را می آورد، بار گندم و خرما بر آن ها می نهاد و به مسلمانان می رساند.» گفتار ششم این کتاب بصیرت حضرت خدیجه علیها السلام را مورد بررسی قرار می دهد، در بخشی از این گفتار آمده است؛ « گذشته از فضایل اخلاقی، حضرت خدیجه علیها السلام از کمالات علمی نیز برخوردار بود، تاریخ شهادت می دهد که ایشان در مورد دانش عصر خود اطلاعات فراوانی داشته و از کتاب های آسمانی آگاه و از نظر عقل و درایت و زیرکی بر تمام زنان حتی بسیاری از مردان معاصر خود برتری داشته است. حضرت خدیجه علیها السلام به عنوان نخستین بانوی مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی و الگوی یک زن مسلمان نقش والای خود را ایفا کرده و بانوان بسیاری از تربیت علمی وی درس ها آموخته اند، اهمیت فضایل اخلاقی و کمالات انسانی در وجود این بانوی با فضیلت آنگاه به اوج خود می رسد که نگاهی به اوضاع زنان در ایام جاهلیت و قبل از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بیندازیم. گفتار آخر این نوشتار در بردارنده وفات حضرت خدیجه علیها السلام است در این بخش می خوانیم؛ دهم ماه مبارک رمضان یادآور داغ جانسوز و حادثه جانکاهی است که عصاره هستی، خاتم و افضل پیامبران را به سوگ نشاند، در سال دهم بعثت بانوی بزرگ اسلام بعد از بیست و پنج سال همراهی و فداکاری در راه پیامبر با کوله باری از دردها، رنجها، فداکاری ها، گذشت و ایثارها در سن ۵۶ سالگی چشم از جهان فرو بست.»

    ۲۵,۰۰۰ ريال
  • فتوحات خلفا

    فتوحات خلفا

    کتاب فتوحات خلفا با اقتباس از مجموعه سیری در آیات ولایت و امامت تالیف آیه الله سید محمد یثربی گردآوری شده است. این کتاب شامل دو فصل است که فصل اول دارای مطالبی مانند: «انواع و اهداف جهاد، آسیب شناسی جهاد، هدف نهایی فتوحات، اهداف صحابه از فتوحات، فتوحات و افشاگری ها، سیره حضرت در برابر غاصبان، تاملی در سیره ائمه اطهار علیهم السلام و چکیده فصل» است. فصل دوم «اقسام جنگهای خلفا، بررسی کشورگشایی ها، تحلیلی درباره ایمان سران فتوحات، عدم توجه خلفا به دستورات دین، رفتار خلفا در زمان پیامبر، سرکوب شدید مخالفان توسط خلفا، نگرش ائمه اطهار علیهم السلام به مساله فتوحات و چکیده فصل» را در خود گنجانده است. این کتاب بیانگر علل، انگیزه ها، زمینه ها و برخی پیامدها و هم چنین اهداف پیدا و پنهان جنگهای مسلمانان بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله که عنوان فتوحات اسلامی را یدک می کشد و یکی از نقاط بحث برانگیز مهم در تاریخ اسلام می باشد، است. موضوع این کتاب این گونه طرح شده است: «اهل سنت بر این باورند که صحابه پس از رسول الله صلی الله علیه و آله، زعامت و امامت دینی جامعه را بر عهده گرفتند و با فتوحات اسلامی، دین اسلام را در اقصی نقاط عالم منتشر کردند... ». در سطر دیگر آمده است: «اهل سنت در نهایت این گونه نتیجه گیری می کنند که اشخاصی با چنین خدمات ارزشمندی نه تنها قابل تحسین و ستایش اند، بلکه باید لغزشها و گناهان کوچک آنان را به دیده اغماض نگریست... مسلمانان موظف هستند در قبال این خدمت بزرگ و کار عظیم تاریخی (گسترش اسلام) آمرین و مباشرانی را که در این راه، جان فشانی کردند تقدیس و تکریم کنند و در نهایت، آنان را عادل بدانند». مولف به این شبهه این گونه پاسخ می دهد: «اگر انسانی در طول حیات خود مرتکب هزاران گناه و عمل زشت شده باشد و کارنامه سیاهی از خود به جا گذاشته باشد، اما در کنار همه اعمال ناشایست خود، یک عمل صالح و نیک انجام داده باشد، آیا معقول است به خاطر همین یک عمل صالح، خلافکاری ها و زشتی های دیگر او پوشیده شود؟... روشن است که صرف انجام یک عمل صالح از فردی که زندگی او با گناه عجین شده است، برای اثبات سلامت و عدالت او کافی نیست؛ لذا بر فرض اینکه فتوحات اسلامی حسن فعلی داشته باشد، مستلزم حسن فاعلی آنها نیست...». در جای دیگری نویسنده آورده است: «نظریه پردازان عدالت صحابه، باید ملامتها و مذمتهای قرآن مجید در مورد صحابه را بپذیرند؛ در غیر این صورت، قرآن مجید را رمی به خلاف کرده و صحت آن را مورد تردید قرار داده اند... ». نظر مولف را در مورد این مطلب می خوانیم: «برای نقد دقیق و کامل استدلال اهل سنت و اثبات این فرضیه که فتوحات صدر اسلام نمی تواند مبنایی موجه برای عدالت صحابه باشد، باید جوانب مختلف فتوحات اسلامی مورد موشکافی دقیق قرار گیرد، هم چنین حساسیت آن مقطع تاریخی و تراکم حوادث پیش آمده بر اهمیت این بررسی می افزاید... ».

    ۵۰,۰۰۰ ريال
  • عدالت صحابه

    عدالت صحابه

    کتاب عدالت صحابه با اقتباس از مجموعه سیری در آیات ولایت و امامت تالیف آیت الله سید محمد یثربی تدوین شده است. موضوع کتاب عدالت صحابه، صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله و ویژگی ها و رفتار آنها است که این موضوع بسیار مهم سرمنشا یکی از اساسی ترین اختلافات بین فریقین (شیعه و سنی) است. از مطالب این کتاب می توان به «سخنی با خواننده، مقدمه، معنا و مفهوم صحابه، ثمرات عدالت صحابه، شناخت گروه های صدر اسلام، تفاوت منافقین و بیماردلان، کیفیت برخورد قرآن با این دو گروه، بررسی ویژگی های مومنین در قرآن، اشکالاتی بر نظریه عدالت صحابه، صحابه در ترازوی تاریخ، بررسی عملکرد برخی از صحابه، تناقضات تاریخی اهل سنت و ...» اشاره کرد. در سخنی با خواننده کتاب آمده است: «نظریه عدالت صحابه محور تفکر فقهی، کلامی و سیاسی اهل سنت می باشد. آنان با پردازش این نظریه و سپس حجیت بخشی به اعمال و گفتار صحابه سعی نمودند خلا در بخش تبیین معارف دینی را پر نمایند...». جلد دوم از مجموعه سیری در آیات ولایت و امامت، تالیف حضرت آیت الله سید محمد یثربی به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداخته است. در این اثر، دلایل اهل سنت از کتاب و سنت برای اثبات نظریه عدالت صحابه به تفصیل مورد نقد و بررسی گذاشته شده...». نویسنده در مقدمه درباره امامت و خلافت نوشته است: «نظریه امامت و خلافت، دو نظریه رقیب در طول تاریخ، مورد توجه پژوهشگران بوده است. خلافت به عنوان نظریه حاکم، همواره بر مسند قدرت تکیه زده و تمام توان جامعه که در اختیار حکومت قرار دارد، اعم از مالی، فرهنگی و غیره را به خدمت گرفته است تا از یک سو مشروعیت خویش را در حوزه نظری تئوریزه نماید و از سوی دیگر، در حوزه عمل به ارائه الگویی عینی از حکومت، مبادرت ورزد. در آن سو نظریه امامت به طور مستمر در اپوزیسیون قرار داشته و بسته به نوع حکومت و فرد حاکم، متحمل انواع فشارها بوده است...». نگارنده در بخش دیگری از مقدمه راجع به خلافت بعد از پیامبر می نویسد: «خلافت بعد از پیامبر از دیدگاه حاکمان بعد از ایشان، بر اساس این فرض می باشد که، پیامبر صلی الله علیه و آله هیچ جانشینی را بعد از خویش انتخاب نکردند و این امر به مسلمانان واگذار گردیده است». در قسمتی دیگر از مقدمه در جواب سوالی مبنی بر اینکه بعد از پیامبر چه کسی و چه گونه باید انتخاب و قدرت را در دست گیرد، آمده است: « اهل سنت نحوه انتخاب جانشین توسط مسلمانان را در سه راه منحصر می دانند که عبارتند از: شورا، استخلاف و انتخاب اهل حل و عقد. البته بعدها در قرن سوم، عنصر استیلا نیز به این سه مورد اضافه شد.» مولف در رابطه با امامت و خلافت می نویسد: «امامت متکی بر نصوص و ادله است که با تکیه بر آن می توان راه کار عملی نظریه امامت را پیشنهاد نموده و عملی کرد. در حالی که نظریه خلافت ناظر به اتفاقات و حوادثی است که در طول تاریخ اسلام، بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و در دوره خلفای سه گانه اتفاق افتاده است و آن گاه متکلمان اهل سنت بر اساس آن نظریه پردازی نموده اند...». مولف در پایان مقدمه می نویسد: «به طور خلاصه باید گفت: جریان خلافت و جریان امامت دو جریان رقیب می باشند. پایه اساسی نظریات مشروعیت بخش جریان خلافت، نظریه عدالت صحابه است، در صورتی که جریان امامت با محوریت امام معصوم علیه السلام، مشروعیت خویش را مستند به روایات و ادله عقلی می داند». نگارنده هدف از ارائه این موضوع را این گونه بیان می کند: « هدف از ارائه موضوع عدالت صحابه، صرفا روشنگری و از میان برداشتن و به یک سو نهادن پرده های تعصب و جهالت است، به عبارتی سخن در تبیین حق از باطل و آشکار و روشن کردن حق است».

    ۶۰,۰۰۰ ريال
  • تبارنامه حوزه و روحانیت از صدر اسلام تا پهلوی اول
    ۶۵,۰۰۰ ريال
  • سایه عقابها
    ۵۵,۰۰۰ ريال
  • بر خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها چه گذشت؟
    ۲۰,۰۰۰ ريال