دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

فلسفه    (۲۳۲ کالا موجود است.)

  • آموزش فلسفه ج۲ (جلد ۲)
    ۱۶۰,۰۰۰ ريال
  • آموزش فلسفه ج۱ (جلد ۱)
    ۱۸۰,۰۰۰ ريال
  • فلسفه اخلاق:مقالاتی در مورد اخلاق هنجاری و...

    فلسفه اخلاق:مقالاتی در مورد اخلاق هنجاری و...

    مطلق‌گرایی اخلاقی بدین معناست که برخی ارزش‌ها صرف‌نظر از اشخاص، مکان‌ها و زمان‌ها معتبر بوده و خوش آیند و بدآیند افراد، شمولیت آنها را از بین نمی برد.در هر نظریه اخلاقی روند استدلال به گونه‌ای است که از ادعاهای اخلاقی خاص‌تر آغاز می‌شود و به ادعاهای اخلاقی عام‌تر می‌انجامد. این کتاب برگرفته از مقالاتی در رابطه با فلسفه ی اخلاق است.

    ۱۹,۰۰۰ ريال
  • فلسفه آفرینش

    فلسفه آفرینش

    گزیده: این کتاب به سه موضوع اساسی پرداخته است.ابتدا به بررسی طرح سوال انسان از فلسفه و هدف زندگی و ریشه های آن پرداخته و در بحث دوم به فلسفه پوچی و اینکه آیا زندگی اساسا ارزش زیستن دارد یا نه پاسخ می دهد.در بحث سوم هم هدف آفرینش مورد بررسی واقع شده است. فهرست عناوین فصول و گفتارهای کتاب : انسان و فلسفه آفرینش‏ در جستجوی فلسفه آفرینش‏ علل و انگیزه‏های سوال از فلسفه آفرینش‏ انسان و فلسفه آفرینش‏ از بد بینی تا پوچ گرایی‏ دیدگاهها پیرامون جهان هستی فلسفه بدبینی‏ فلسفه پوچی‏ علل گرایش انسان به پوچی‏ ارزیابی فلسفه پوچی‏ ارزش حیات از دیدگاه قرآن‏ حیات طیبه در قرآن‏ فلسفه آفرینش از دیدگاه حکمت متعالیه آیا جهان آفرینش هدفی دارد؟ تفسیر کلمه هدف‏ فلسفه آفرینش از دیدگاه حکمت متعالیه هدف آفرینش از دیدگاه قرآن‏ جهان آفرینش به سوی کمال‏ میل به کمال در انسان‏ هدف نهایی انسان از دیدگاه مکاتب‏ کمال انسانی چیست؟ مسیرهای انسانی به سوی کمال‏ موانع راه کمال‏ بحثی در فاعلیت حق تعالی منابع و مآخذ

    ۵۳,۰۰۰ ريال
  • آفرینش و انسان

    آفرینش و انسان

    گزیده: این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۴۴ ه.ش . با عنوان «مقدمه ای بر فلسفه ی اصول اسلامی » منتشر شد. این کتاب مجموعه ی دروس هفتگی استاد جعفری است که برای دانشجویان ایراد شده است . استاد، در این سلسله دروس مباحثی را پیرامون ایدئولوژی اسلامی مطرح کرده است که گزیده ای از آن را در این مجموعه فراهم آورد. کتاب در پنج گفتار تدوین یافته است : در گفتار اول که پیرامون «آفرینش از دیدگاه ادیان » است موضوعات زیر مطرح شده است : آغاز خلقت ، حدوث جهان و محدودیت آن ، نظری به تاریخ آفرینش و دیدگاه دانشمندان پیرامون آن ، عمر کره ی زمین از دیدگاه سفر پیدایش (تورات ) و عهد جدید (انجیل یوحنا)، نقد و بررسی محتویات تورات و انجیل در زمینه آفرینش عالم ، شروع آفرینش از نظر اسلام ، حرکت زمین ، توسعه تدریجی فضاء، وجود جانداران در کرات دیگر، سرانجام جهان طبیعت ، مقایسه محتویات قرآن و عهدین در زمینه ی آفرینش . در گفتار دوم که «جانداران روی زمین » مورد بررسی قرار گرفته شامل موضوعات زیر است : دوران مختلف زمین شناسی ، آیات مربوط به ظهور جانداران بر روی زمین ، آفرینش انسان از نظر قرآن ، اشرف مخلوقات بودن انسان ، دیدگاه دانشمندان اسلامی و غرب در مورد خلقت و نظریه ی تحول انواع ، پیدایش انسان از نظر قرآن ، رابطه ی شیطان با انسان ، ماده خلقت آدم و چگونگی جریان طبیعی خلقت . در گفتار سوم مربوط به هدفداری آفرینش است که در آن موضوعات زیر مورد بررسی قرار گرفته است : هدفداری آفرینش ، هماهنگی جهان و رابطه ی آن با هدفداری خلقت از دیدگاه آیات قرآنی ، هدف آفرینش مجموعه ی جهان هستی و آفرینش نوع انسانی از دیدگاه آیات قرآنی . ازنظراستاد هدف آفرینش انسان از نظر اسلام عبارت است از «رسیدن به کمال ممکن به واسطه ی شناخت حقیقی موجود برترین و نیایش و گرایش به مقام شامخ او» (ص ۱۴۴). در گفتار چهارم موضوع «انسان و عامل محرک تاریخ » مطرح شده است . استاد در ابتدا از طبیعت انسان سخن می گوید تا اصول و پدیده های ثابت انسان را مشخص کند. طبیعت انسانی از نظر اسلام با توجه به آیات مورد بررسی قرار گرفته است . استاد معتقد است که «تمایل انسان از حالت اعتدال به پستی تا بی نهایت یا به خوبی تا بی نهایت فقط ناشی از کیفیت بهره برداری از غرایز و نیروی نظارت و تسلط «من » می باشد». استاد با بیان این اصل که علاقه ی انسان به من اساسی ترین عامل محرک زندگانی فردی و اجتماعی انسان است ، بر این نکته تاکید می ورزد که تمامی شئون انسانی را با این عامل نمی توان تفسیر کرد. سپس استاد نظریه های مختلف پیرامون فلسفه ی تاریخ را بیان می کند و به نقد آنها می پردازد. و سرانجام نقش اساسی را در حرکت تاریخ به انسان می دهد. در آخرین گفتار کتاب نیز طرحی پیرامون «اسلام و روابط اجتماعی » ارائه شده است . در این فصل از رابطه های چهارگانه طبیعی ، مصنوعی ، قراردادی و الهی انسان سخن به میان آمده است . رابطه ی الهی نیز به رابطه انسان و جهان طبیعت ، رابطه انسانها با یکدیگر، رابطه ی انسانها با خدا تقسیم شده است .

    ۵۰,۰۰۰ ريال
  • نصر الدین طوسی فیلسوف گفتگو
    موجود نیست
  • خطوط کلی حکمت متعالیه
    ۳۴,۰۰۰ ريال
  • رویای آدم مضحک: هفت داستان کوتاه
    موجود نیست
  • درآمدی بر فلسفه
    ۳۵,۰۰۰ ريال