دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

فلسفه    (۲۳۲ کالا موجود است.)

  • چشم اندازی به مکتب فلسفی
    ۱۱,۰۰۰ ريال
  • آموزش فلسفه ( بررسی تطبیقی شرح منظومه و نهایه الحکمه)
    ۶۰,۰۰۰ ريال
  • نهایه الحکمه

    نهایه الحکمه

    کتاب نهایه الحکمه کتابی فلسفی و به زبان عربی، از تالیفات مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی است. علامه فقید کتاب بدایه الحکمه را به عنوان اولین متن درسی برای جویندگان حکمت الهی تالیف نمودند و نهایه الحکمه را برای کسانی که به خوبی بدایه را فراگرفته و با مسایل فلسفی اسلامی آشنایی حاصل کرده اند، نگاشته اند. در واقع اگر بدایه برای مرحله ابتدایی فلسفه است، نهایه برای مرحله پایانی آن تنظیم گردیده و در اکثر مراحل نهایه الحکمه مباحث مفصل تر از آنچه در بدایه الحکمه است بررسی گردیده اند. یعنی اقوال و آراء بیشتری مطرح گردیده و درباره برخی مسایل عمیق تر مطالب ذکر شده اند و به اشکالات نیز پاسخ های دقیق تری داده شده است. دشواری فهم مطالب نهایه الحکمه مربوط به همین موارد است یعنی سطح مسایل مورد بحث نهایه بالاتر از سطح بدایه است والا در اغلب موارد عبارات نهایه گویاتر است به طوری که می توان از آن برای تبیین عبارات بدایه استفاده کرد. کتاب نهایه الحکمه به منظور تدریس فلسفه در حوزه های علمی نگارش یافته و هم اکنون این کتاب بسان بدایه الحکمه به عنوان متن درسی فلسفه معروف می باشد و نسبت به سایر متون فلسفی از مزایایی برخوردار است. کتاب نهایه الحکمه ۵ سال پس از بدایه الحکمه در سال ۱۳۹۵ ه.ق تالیف گردیده است.

    ۴۲,۰۰۰ ريال
  • رئالیسم و نهیلیسم نقدی بر مبانی معرفت شناختی ضد رئالیسم

    رئالیسم و نهیلیسم نقدی بر مبانی معرفت شناختی ضد رئالیسم

    در این کتاب به برخی از عناصر، اهداف، مبانی فلسفی، مبانی مکتبی، و احکام و حقوق دو نظام اقتصادی "سرمایه داری "و "اسلام "اشاره شده ، سپس مثوبه معنویت و اقتصاد با این موضوعات، شرح و ارزیابی می شود :"مفاهیم و روابط"، "بررسی ارکان نظام های اقتصادی"، "انسان اقتصادی در نظام های اقتصادی "و "عملکردها و الگوهای رفتاری نظام های اقتصادی ."

    ۱۰۰,۰۰۰ ريال
  • فلسفه اسلامی  طرح درس هایی برای آموزش به کودکان
    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • سخن ابن سینا و بیان بهمنیار

    سخن ابن سینا و بیان بهمنیار

    در مقدمه این کتاب، مولف ضمن بیان ارزش والای ابن سینا در فلسفه، به تفاوت او با ارسطو اشاره کرده و بیان نموده که به شمار آوردن وی به عنوان یکی از شارحان ارسطو به دور از انصاف است و کتاب الانصاف را که در حمله ی مسعود غزنوی از بین رفته اما به مفاد آن در کتب دیگر ابن سینا مثل المباحثات اشاره شده، نمونه این ادعا دانسته است. این کتاب را به همراه آثاری مثل مقدمه حکمت المشرقیین دلیل بر رویکرد شرقی وی به حساب آورده است. شیخ الرئیس نه تنها فیلسوف ارسطویی به شمار نرفته و دارای سیستم فکری مستقل است بلکه تفکر او شرقی دانسته شده و چون دلیلی مبنی بر آشنایی وی با مکاتب فکری شرقی غیر ایرانی وجود ندارد، تفکر شرقی او، خسروانی است. در ادامه، به صورت خلاصه به بیان اهم مطالب فلسه ابن سینا پرداخته و سپس کتب و شاگردان او را معرفی کرده؛ در نهایت، بهمنیار به عنوان برجسته ترین شاگرد وی شناخته شده که مولف، البته اثر او یعنی التحصیل را بیان اندیشه های استادش می داند. دکتر دینانی درباره این کتاب چنین نگاشته: «کتاب التحصیل از جهت مضمون و محتوا به کتاب المباحثات بسیار نزدیک است تا جایی که می توان گفت سخن ابن سینا در بیان بهمنیار واضح و آشکار می شود و البته این چیزی نیست که دور از انتظار باشد زیرا اندیشه های یک شاگرد همیشه نشان دهنده افکار و ایده های استاد او به شمار می آید. یک شاگرد اگرچه ممکن است گاهی برخلاف اندیشه های استاد خود موضع بگیرد ولی حتی زمانی که یک شاگرد برخلاف اندیشه های استاد خود سخن می گوید به آسانی می توان به میزان اثرپذیری از اندیشه های استاد پی برد. بهمنیار چنان شیفته استاد خود بود که به آثار فلاسفه پیش از او التفات چندانی نداشت ولی این شیفتگی به استقلال فکری او لطمه وارد نساخته است. او فیلسوفی آزاداندیش است که همواره از روی تامل سخن می گوید. بهمنیار با همه احترامی که برای ابن سینا قائل است در برخی موارد با اندیشه های وی همراهی ندارد و نظر ویژه خویش را ابراز می دارد. او در عین اینکه به آثار ابن سینا احاطه کامل دارد و با عبارات و جمله های این آثار سخت مانوس است، طرز تفکر و بیان ویژه خود را دارد. تردیدی نمی توان داشت که بهمنیار شاگرد ابن سینا بوده و از استاد خود سخت اثر پذیرفته است ولی همان گونه که یادآور شدیم در مقام یک فیلسوف، بیان خاص دارد و بیان او غیر از سخن ابن سیناست.» این کتاب هفده عنوان دار که عبارتند از: جایگاه ادراک و شناخت در اندیشه ابن سینا، صرف حقیقت یا حقیقت صرف، چشم همه دیدنی ها را می بیند اما خودش را نمی بیند، آیا می توانیم بدون تخیل تعقل کنیم؟، آیا ادراک زمان در خود زمان انجام می پذیرد؟، عقل جز ادراک عقلی چیز دیگری نیست، معقول حق تعالی موجود است یا موجود معقول اوست؟، علم به شیء از طریق اسباب آن کلی است، در نظر ابن سینا جسم فقط شرط وجود نفس به شمار می رود، غیر از حق یگانه هیچ واحدی نیست مگر اینکه در آن وجهی از کثرت هست، قوی ترین و ضعیف ترین موجود، اثبات مبدامشترک در علوم طبیعی امکان پذیر نیست، تفاوت میان مشاهده و یقین، آیا شوق همان ادراک است؟، تفاوت میان کل و کلی، لوازم یا صفات؟، جز ماده چیز دیگری مانع تعقل نیست.

    ۲۰۰,۰۰۰ ريال
  • درخشش ابن رشد در حکمت مشاء
    ۱۶۵,۰۰۰ ريال
  • برهان شفاء شیخ الرئیس ابو علی سینا
    ۲۵۰,۰۰۰ ريال
  • مقالات کانتی
    ۱۲۰,۰۰۰ ريال