دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

ادبیات    (۲۸ کالا موجود است.)

  • علی از زبان علی علیه السلام(زندگی و زمانه امیرالمومنین از زبان خودش)

    علی از زبان علی علیه السلام(زندگی و زمانه امیرالمومنین از زبان خودش)

    امیرالمومنین(ع) از هر نظر بی‌نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی‌ را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد. کتاب "علی از زبان علی دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده‌دار بیان معارف عمیق توحیدی.در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد. حجت الاسلام محمد محمدیان در نوشتن این کتاب فقط به نهج البلاغه اکتفا نکرده و سخنان امیرالمومنین(ع) که در انبوه کتاب‌های شیعه و اهل سنت پراکنده است را مطالعه و رصد کرده و تلاش داشته چیزی از قلم نیفتد. که در این باره موفق بوده است. هرچند علاقه مندان به شخصیت امیرالمومنین (ع) پیش از این با کتاب "شرحه شرحه" از حجت الاسلام محمدیان در باره زندگی آن حضرت آشنا بوده اند و شاید بتوان کتاب علی از زبان علی را شرحی مبسوط از آن کتاب دانست؛ اما قلم روان ، بیان متفاوت و نحوه روایت حجت الاسلام محمدیان در کتاب "علی از زبان علی" آن قدر به چشم می خورد که خواننده این کتاب را نه فقط به عنوان یک منبع و سند تاریخی مطالعه می کند که گاه مجذوب کشش داستانی و انسجام و پیوستگی محتوایی کتاب شده و همچون یک رمان یا داستان بلند در لابلای سطرهای کتاب گم می شود. "علی از زبان علی علیه السلام" از ۱۰ فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل و شهریور ۱۳۹۶ توسط دفتر نشر معاف چاپ و روانه بازار شده است..

    ۳۰۰,۰۰۰ ريال
  • قطار شبانه لیسبون
    موجود نیست
  • پل معلق

    پل معلق

    «نظریه های جهانی شدن و دین» کتابی است از «دکتر حسین کچویان» که به قرائت انتقادی نظریات جهانی شدن از منظر تئوری پردازان آن و جایگاه دین در این نظریه پردازی ها می پردازد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هئیت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با مطالعهٔ انتقادی نظریات متفکرانی چون الوین تافلر، دیوید هاروی، فردریک جیمسون، امانوئل کاستلز، آنتونی گیدنز، فرانسیس فوکویاما، رابرتسون و بیر معتقد است که در این نظریات دین به عنوان مانع تصویر شده است و تلاش می شود که به حاشیه رانده شود. او نظام ارزشی این متفکران را دنیاگرایانه می خواند و بر این باور است که آن ها با اصل گرفتن تجدد از عهدهٔ فهم وعده های جهانی ادیان و درک اندیشه و توان جنبش های دینی و چرایی آن ها برنمی آیند. نگاه متفاوت و انتقادی «دکتر حسین کچویان» به «نظریه پردازی در علوم اجتماعی سکولار» قطعا رهیافت جالبی برای علوم انسانی است. حسین کچویان در کتاب «نظریه های جهانی شدن و دین» به مطالعه ای انتقادی دربارهٔ نقش دین و کارکرد آن در تئوری های جهانی شدن پرداخته است. در نخستین فصل کتاب نویسنده به خوانش آرا و اندیشه های «الوین تافلر» در این رابطه می پردازد. در فصل دوم کچویان نظریه های جهانی شدن نسبت به دین را به دو دستهٔ جناح چپ تجدد و جناح راست تجدد تقسیم می کند. در خوانش نظریه های چپ، کچویان به بررسی اندیشهٔ دیوید هاروی، فردریک جیمسون و امانوئل کاستلز پرداخته است. کچویان رویکرد مارکسیست ها به دین را تداوم رویکرد مارکس ارزیابی کرده که در آن به دین جنبه ای حاشیه ای داده شده است. کچویان درباره این کتاب و موضوعش می گوید: در اینکه جهانی شدن یک نظریه نیست و چندین نظریه است بحثی نیست. اما آیا وجه مشترکی میان این همه نظریه وجود ندارد که همه آن ها را تحت عنوان «نظریه جهانی شدن» جمع می کند؟ منظور من از نظریه جهانی شدن یک نظریه خاص نبوده و غرض نظریان راجع به این حوزه می باشد. وی می افزود: به نظر می رسد این نکته که تمامی رسانه های جهان از جمله هالیوود و تمامی خبرگزاری های معتبر جهان به صورت هماهنگ و کاملا جهت دار مشغول فعالیت هستند امری مشهود و غیرقابل انکار است و این که این ها همگی با یک هدف مشترک و یک رهبری مشترک فعالیت می کنند واضح است. ایشان راجع به قرائت متفاوتش از جهانی شدن گفت: متاسفانه تمامی نظریاتی که راجع به جهانی شدن به توصیف و تبیین پرداخته اند مهم ترین نکته ای را که مورد بحث قرار داده اند بحث همگونی فرهنگ ها و یکپارچگی حوزه های فرهنگی می باشد. شما کتابی را پیدا نخواهید کرد که راجع به جهانی شدن بحث کرده باشد و به این نکته نپرداخته باشد. لذا عده ای می گویند حتما یک چیزی بوده است که این همه بحث در مورد آن صورت گرفته و گرنه بحث ها بی جهت و بدون دلیل نبوده است.

    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • سین مثل سودابه

    سین مثل سودابه

    ماجرای رمان اینگونه است که "رستم نکره بعد از پانزده سال هنوز دیوانه وار به سودابه عشق می ورزد. این دیو دلباخته از کارآگاهی می خواهد که دلبرش را پیدا کند. کارآگاه نیز درگیر ماجراهایی می شود آمیخته با دلهره، دسیسه، هویتهای جعلی، مرگ مشکوک و...و سودابه زن زیبا و مرموز، همچنان سایه وار می گریزد." "سین مثل سودابه" نخستین کتاب از یک مجموعه هفت جلدی پلیسی است که میرعباسی نگارش آنها را برعهده دارد. داستانهای بعدی روایاتی مجزا دارند و تنها نقطه اشتراک آنها اسامی برگرفته از شاهنامه فردوسی است که تکرار می شوند. شایان ذکر است؛ میرعباسی دانش آموخته ادبیات اسپانیایی از مادرید و کارگردانی سینما از رومانی است. وی ترجمه ۳۵ کتاب از سه زبان و ترجمه و تالیف ۳۰۰ مقاله را در کارنامه خود دارد.

    موجود نیست
  • شیاد
    موجود نیست
  • سوگنمایش شاه ریچارد سوم
    موجود نیست
  • میراث همینگوی۴ (زیر آفتاب هیچ چیز تازه نیست)
    موجود نیست
  • زن رئیس شورای محله (ادبیات امروز /۱۱۹)
    موجود نیست
  • وهم جدایی
    موجود نیست