دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

تربیتی و اخلاقی    (۴۵ کالا موجود است.)

  • غنچه های شرم

    غنچه های شرم

    گزیده: نویسنده در پیشگفتار کتاب آورده است: «حیا نه تنها از تکالیف اخلاقی دین، که از ضرورت های زندگی موفق است. غریبه بودن این ویژگی در میان نوجوانان و جوانان به جهت ناشناخته بودن آن است. کتاب پژوهشی در فرهنگ حیا، تلاشی برای پر کردن این خلا و بازشناساندن این مفهوم کلیدی بود.» از آنجا که کتاب یاد شده نتیجه مجموعه تحقیق های انجام شده در این موضوع بود، ضرورت ارائه اثری خلاصه و ساده برای نسل جوان احساس شد و این واحد را بر آن داشت تا در این زمینه، دست به کار شود.لذا دست به تدوین این اثر زده شد. این کتاب مفهوم حیا را برای نسل جوان بازسازی و نقش مثبت آن در زندگی راروشن می کند تا در پناه آن، امنیت و آسایش خاطر تامین شود.

    ۲۲,۰۰۰ ريال
  • علم سلوک

    علم سلوک

    بخش اول کتاب با عنوان 'درآمد 'شامل سه فصل عرفان اسلامی، علم سلوک و مسلک های سلوکی است و بخش دوم در هفت فصل به توجه قلبی، عناصر بنیادین توجه قلبی، محیط توجه قلبی، آیین توجه قلبی، اخلاق توجه قلبی، موانع توجه قلبی و منازل توجه قلبی می پردازد. در بخشی از این کتاب آمده است : انسان در تکاپوی دایم برای وصول به حقایق عالم هستی به ویژه سرچشمه وجود ، راه های مختلفی را طی می کند. یکی از محکم ترین این طرق، راه دل و رسیدن به مقام مشاهده اسما و صفات جمالیه است. پیمودن چنین مسیری در عین جذاب بودن بسیار دشوار است. فراغت از برون و توجه به درون همیشه برای انسان فرورفته در مظاهر مادی و وابسته به تمنیات معنوی جالب توجه بوده و است. در قسمت دیگری از این کتاب آمده است: توجه قلبی و درونی به مبدا و منتهای هستی ، امری فطری است و نقش ویژه ای در نیل به سعادت دارد. بدیهی است که اسلام به عنوان طلایه دار وصول انسان به سعادت حقیقی و چشاندن حقایق ناب عالم هستی نمی تواند از بعد عرفانی خالی باشد.

    ۴۶,۰۰۰ ريال
  • شادمانی: از نگاه نبوی (ص)
    موجود نیست
  • سلوک دانشجویی

    سلوک دانشجویی

    دانستن این نکته که «راز کامیابی در تجربه علم آموزی چیست و در طول عمر تحصیلی، این راه را چگونه و با چه کسی و به چه سمت و سویی باید پیمود»، مهم است. در هر کاری، از جمله در آموختن دانش و رسیدن به قله­ های معرفت و در کنار آن، «کمال اخلاقی» و «تهذیب نفس»، نیازمند آشنایی با رمز و رازها و شیوه ­ها و عوامل موفقیت هستیم. پس سلوک دانشجویی، آگاهی از هدف ­ها، آفت ­ها، روش ­ها، علل ناکامی یا سرخوردگی و عوامل رشد و پیشرفت را می­ طلبد. آنچه می ­خوانید، مجموعه نوشته ­هایی از استاد جواد محدثی در این زمینه­ هاست که مورد ابتلا و کاربرد هر کسی است که گام در مسیر آموختن دانش نهاده و در مراکز علمی حضور می­ یابد و سر سفره دانش اساتید می­ نشیند. مباحث این کتاب پیش از این در سلسله مقالاتی در ماهنامه پرسمان منتشر شده بود.

    ۲۵,۰۰۰ ريال
  • سفارش های اخلاقی آیت الله صالحی مازندرانی(ره)

    سفارش های اخلاقی آیت الله صالحی مازندرانی(ره)

    این کتاب که به همت محمدعلی صالحی و محمدصادق امیری آرا تدوین شده است گزیده ای از بیانات اخلاقی و شرح احادیث آیت‏الله صالحی مازندرانی (ره) در ابتدای درسهای خارج فقه و اصول سالهای ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۰ است که به سلیقه و ذوق خاصی تدوین و تنظیم شده است. سفارش ها و شرح احادیث درباره عناوین و موضوعات زیر است: تقوی، اوصاف پارسایان، خودسازی، محاسبه نفس، اصلاح نفس، زهد، زاهد، خوف از خدا، معصیت نکردن خدا، ثمره اطاعت خدا، ذکر خدا، قلب حرم خدا، بهترین قلب، دستگیره های ایمان، عبادت خاص، اخلاص، علم و جهل، شیوه علم آموزی، فقیه و فقاهت، منشا اصلاح امت، عاقل، دعوت با عمل، سخن سنجی، تاثیر سخنران بر مخاطب، حسن خلق، همنشین، اهمیت نیت، اهمیت سلامت نفس، ارزش شناخت، گنج های بهشتی، آداب روزه داری، اهمیت سلامتی و فراغت، کیفیت معاشرت با مردم، فتنه، دنیاطلبی، حرص، غضب، زبان، ریشه های هلاکت، واعظ بی عمل، خودخواهی، ریاست طلبی، وحدت کلمه، انسجام امت اسلامی، رفتار شیعه، مقام حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س)، مظلومیت ائمه معصومین (ع)، عصر ظهور و امام عصر (عج). آیت ‏الله صالحی مازندرانی (ره)، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و از علمای مبارز نهضت امام خمینی (ره) بود که رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت درگذشت‏شان، ایشان را از «ذخایر حوزه علمیه» و «حامیان و مدافعان صادق و صمیمی انقلاب» برشمرد.

    موجود نیست
  • اخلاق زندگی

    اخلاق زندگی

    گرچه از منظر دینی، زندگی حقیقی، در سرای آخرت تحقق می یابد و به گفته قرآن زندگی دنیا جز سرگرمی و بازیچه نیست اما باید گفت از دید همین منابع دینی، چگونگی گذران زندگی انسان و سعادت و شقاوت او در حیات نابود شونده دنیا، تاثیری گریزناپذیر و حتمی بر چگونگی حیات جاویدان او در سرای آخرت دارد. بر این اساس، اگر مهم ترین رسالت و بارزترین جهت گیری قرآن را کمک به انسان در فراگیری اخلاق و آیین زندگی و تعامل صحیح او با خود، خدا، جامعه و محیط بدانیم، سخنی به گزاف نگفته ایم. به دیگر سخن، هدف نهایی دین، زدودن کاستی های رفتاری، درمان بیماری های نفسانی و پرورش « انسان کامل » و در نتیجه برپایی جامعه مطلوب و برخوردار از موازین صحیح اخلاقی است. بر این پایه، بر همه است که در تربیت نفس و تهذیب اخلاق به شدت بکوشند و با بهره گیری از آموزه های قرآنی و منابع سرشار روایی و از دیگر سو با تاسی به منش و سیره پیشوایان دین و بزرگان اخلاق، رفتار فردی و اجتماعی خود را سامان بخشند. کتاب حاضر، نخست به تبیین کلیاتی می پردازد که با آیین زندگی و اخلاق کاربردی برای قشرهای گوناگون جامعه پیوندی وثیق دارد. پس از آن، اخلاق و آداب دانشجویی را مورد توجه قرار داده، و در ادامه نیز به توضیح خطوط اصلی اخلاق کاربردی در عرصه های آموزش و پژوهش، کار و کسب، خانواده، شهروندی، دوستی و رفاقت، علایق جنسی، ازدواج و همسرداری، سیاست، گفتگو و نقد و زیست محیطی می پردازد.

    ۷۵,۰۰۰ ريال
  • اخلاق خانوادگی از دیدگاه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)
    ۵۲,۰۰۰ ريال
  • اخلاق تدریس

    اخلاق تدریس

    اگر کتاب مستطاب را ندیده باشید، تصورتان از یک «کتاب آشپزی» چیزی است حاوی چندین و چند دستور معمولا یک صفحه ای، که هر دستور روند تبدیل مواد اولیه به غذای آماده را شرح می دهد و احیانا ترفندهایی را هم برای بهتر پختن هر غذا معرفی می کند. چنین کتابی معمولا یک مقدمه دارد که کسی نمی خواند و کمی هم اطلاعات جانبی دارد که بعضی ها دفعه ی اولی که کتاب را خریده اند نگاهی به آنها می اندازند. بعضی «کتاب های آشپزی» دستورهای بیشتری دارند و بعضی کمتر؛ بعضی تخصصی اند (مثلا انواع خوراک با قارچ) و بعضی عمومی؛ هیچ کس انتظار ندارد یک کتاب آشپزی چیزی بیشتر از یک مجموعه دستور پخت باشد، یا مثلا نثر فوق العاده ای داشته باشد، یا طراحی گرافیکی اش چشم نواز باشد… یا اصلا چیزی باشد که یک کتاب خوان از «کتاب» انتظار دارد… فرق کتاب مستطاب آشپزی با دیگر کتاب های آشپزی این است که «کتاب» است و نویسنده اش «نویسنده» است! نجف دریابندری آشپزی نیست که کتاب می نویسد، نویسنده ای است که آشپزی می کند. نجف دریابندری در مقدمه ی کتاب مستطابش آشپزی را از مقوله ی فرهنگ می داند و از دریچه ی فرهنگ به آشپزخانه و سفره نگاه می کند و همین نگاه است که باعث می شود کتاب مستطاب چیزی باشد ورای همه ی «کتاب های آشپزی» که دیده ایم و شنیده ایم. نثر «اولین نکته ای که خواننده ی گرامی باید بداند این است که هیچ کس با خواندن کتاب آشپزی آشپز نمی شود؛ اما نکته ی دوم این است که هیچ آشپزی،و نیز هیچ کسی که خیال آشپز شدن داشته باشداز کتاب آشپزی بی نیاز نیست…» هر کس یکی از ترجمه های نجف دریابندری را خوانده باشد می داند که نثر نجف چه شاهکاری است و او چه تسلطی به زیر و بم زبان فارسی دارد. در حین خواندن کتاب مستطاب آشپزی هم به همان اندازه از نثر دریابندری لذت می برید که در همه ی نوشته های دیگرش. همه ی قواعد رعایت شده اند و لحنش خیلی صمیمی است و چاشنی طنز دارد. «سالاد ماهی خام ممکن است به گوش بسیاری از مردم غریب بیاید، ولی ذائقه غیر از گوش است؛ چه بسا که ذائقه ی بعضی اشخاص مزه ی این سالاد را بپذیرد و از آن لذت ببرد» « … و این ظاهرا نیک ترین نامی است که از یک نفر قمارباز بر جا مانده است.» «این نان شیرینی بسیار خوشمزه ای است؛ عیبش این است که ممکن است در خوردن آن نتوانیم اندازه نگه داریم» دایره المعارف آشپزی بخش پانزدهم کتاب با عنوان «پاستا، پیتزا»، با واژه شناسی آغاز می شود: «کلمه ی پاستا (pasta) در زبان ایتالیایی یعنی خمیر و منظور از خمیر همان چیزی است که ما آن را رشته می نامیم…» بعد به سراغ کتاب های بازمانده از آشپزی صفوی می رود و انواع «رشته» های آن کتاب ها را با انواع پاستا مقایسه می کند و خواننده آگاه می شود که مثلا نوعی رشته به نام «بند قبا» در زمان صفویان، شباهت داشته با «لازانیا»ی امروزی! سپس انواع و اقسام پاستا و مشخصات ظاهری و اصول تهیه و جایگاهشان در سفره ی ایتالیایی معرفی می شوند و اولین دستور غذا وقتی ارائه می شود که خواننده اطلاعات جامعی در مورد این گروه خوراکی پیدا کرده است. طرز برخورد کتاب مستطاب آشپزی با خوراکی ها به همین جدیت و دقت است و نویسنده خود را موظف می داند در ابتدای هر فصل و لابلای دستورهای غذا، نکاتی در مورد واژه شناسی، پیشینه هر خوراکی، سبک ها مختلف تهیه ی آن و ردپای آن غذا در نوشته ها و اشعار قدیمی مطرح کند. «شیخ بسحاق اطعمه، معاصر حافظ، درباره ی بورک، بر وزن تورج، می فرماید: ز بورک نیست چیزی در جهان به/خداوندا مرا آن ده که آن به …» «تاس (یا طاس) همان دیگ یا نوعی از دیگ است؛ و تاس کباب گوشتی است که غالبا همراه با چند نوع تره بار، بدون آب در دیگ با آتش ملایم پخته می شود…» «بیف استروگانوف غذایی است روسی که در بیرون از روسیه از جمله در ایران ما، شکل های دیگری پیدا کرده است …» «هزار جزیره نام مجمع الجزایری است در مصب رودخانه ی سنت لورنس، میان ایالت نیویورک امریکا و اونتاریوی کانادا، ولی هیچ کس نمی داند چرا نام یکی از انواع رایج مایونز را هزار جزیره گذاشته اند؛ …» «روزهایی که بسیاری از مردم میگو را ملخ دریایی می نامیدند و از آن می گریختند مدت هاست که سپری شده (در حقیقت نام ملخ دریایی پر بیراه هم نبود، زیرا که خود مردم جنوب ملخ را میگ می نامند، و او هم در لهجه ی آنها حرف معرفه و تصغیر است)» فرهنگستان زبان و ادب دریابندری! نجف دریابندری برای بعضی از واژه های مربوط به آشپزی و آشپزخانه جایگزین فارسی پیشنهاد کرده و این جایگزین ها را در کتاب بکار برده است. معمولا واژه های پیشنهادی دریابندری بسیار روان و گوش نوازند و خواننده بی رنج و زحمت می تواند معنی شان را بفهمد و به راحتی به آنها عادت می کند. «در بعضی از یخ بندهای خانگی گران قیمت درجه ای هست که با چرخاندن آن می توان برودت را پایین برد؛…» (یخ بند به جای فریزر) «یکی از امتیازهای فر موج پز این است که با آن می توان هر چیزی را دقیقا به آن اندازه ای که می خواهیم بپزیم» (موج پز به جای مایکروویو) «… به همین دلیل ما این سس را خورش پاستا خواهیم نامید، چنان که فرنگی ها هم غالبا خورش ما را سس می نامند» مکاتب آشپزی کتاب مستطاب، بخش مفصلی دارد در معرفی مکتب های آشپزی. در یک فصل از این بخش، مکتب های ایرانی، چینی و رومی را به عنوان «مکتب های مادر» معرفی می کند و سپس در ۹ فصل پیاپی به معرفی مفصل آشپزی های ایرانی، هندی، ترکی و عربی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی و روسی می پردازد. در آغاز فصل آشپزی ایرانی چنین اخطاری می بینیم: «خوانندگانی که حوصله ی خواندن بحث های تاریخی را ندارند بدین وسیله از خواندن بخش هایی از این فصل معاف می شوند.» این فصل ۳۰ صفحه ای با حوصله و دقت رد پای آشپزی ایرانی و آداب غذا خوردن را در شاهنامه ی فردوسی و سفرنامه ی ابن بطوطه و … تا متون صفوی پی می گیرد و تصاویری از صحنه های غذا خوردن در نقاشی ها و نقش برجسته های باستانی و نگاره هایی از اشیاء باستانی مربوط به آشپزخانه را هم چاشنی این فصل می کند. «روزی پرویز از او پرسید: گواراتر و موافق طبع تر و لذیذترین غذاها کدام است؟ گفت: آن غذایی که با سلامت تن و آسایش خیال و شادی دل و اشتها و گرسنگی زیاد با یاران و دوستان صرف کنی» (نقل قول کتاب مستطاب از تاریخ ثعالبی. در اصل ترجمه ی متنی پهلوی است با عنوان «خسرو و ریدک» ریدک هم یعنی پسر بچه) معرفی بقیه ی مکاتب به این مفصلی نیست (بین ۵ تا ۱۰ صفحه) و به ذکر نکات اصلی بسنده می کند. «در بیشتر غذاهای هندی معمولا مقداری فلفل سیاه و فلفل قرمز به کار می رود…» «پخت و پز در کاتالونیا معمولا با سوفریتو (sofrito) شروع و با پیکادا (picada) ختم می شود …» «گذشته از وسایل معمولی، در آشپزی چینی وسایل خاصی به کار می رود که عبارتند از …» «امروز آشپزی فرانسوی بیش از همه مکتب های آشپزی دیگر در جهان رواج دارد…» مجردنوازی مرد مجردی که دلش می خواهد از دست غذاهای آماده و فست فود خلاص شود و سررشته ای هم از آشپزی ندارد و از آنها هم نیست که می توانند به خانم های دور و برشان گیر بدهند و نکته به نکته آشپزی یاد بگیرند، هیچ دوستی بهتر از کتاب مستطاب آشپزی ندارد!

    ۷۵,۰۰۰ ريال
  • هیچ
    ۵۲,۰۰۰ ريال