دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

حجاب و عفاف    (۱۳ کالا موجود است.)

  • جنسیت و دوستی: مواجهه ای اسلامی با مساله رابطه دختر و پسر

    جنسیت و دوستی: مواجهه ای اسلامی با مساله رابطه دختر و پسر

    دوستی و رابطه دختر و پسر پیش از ازدواج، از معضلاتی است که به‌ویژه در دو دهه اخیر در جامعه ما رو به فزونی گذاشته است. در فرهنگ غرب این دوستی‌ها نه تنها منعی ندارد، بلکه در چارچوب فرهنگ لیبرالیستی حاکم بر آن جوامع، نه تنها پیش از ازدواج، بلکه پس از ازدواج نیز با هیچ منع قانونی و اخلاقی و عرفی مواجه نیست، و حتی تشویق هم می‌شود. اما در اسلام، روابط بین افراد نامحرم، اگر در قالب ازدواج نباشد، تنها در چارچوب اقتضائات تعامل اجتماعی مجاز است و در این روابط باید حدود شرعی رعایت شود؛ پس آنچه امروزه تحت عنوان دوستی دختر و پسر، در حال گسترش است، با آموزه‌های اسلام ناسازگار است.

    ۷۸,۰۰۰ ريال
  • بهای یک لباس

    بهای یک لباس

    امروزه بررسی تاریخی مسائل علمی در علوم مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گذشته از این، بررسی تاریخ تطور کلام شیعه اهتمام بالای متفکران شیعی در دوره های مختلف در تبیین عقاید دینی و دفاع از آن ها را نشان می دهد و سهم ویژه هریک از آنان را در تکمیل و ترفیع این بنای عظیم آشکار می سازد. بر این اساس بررسی سیر تاریخی مسائل کلام شیعی علاوه بر ضرورت آن، بیانگر نقش موثر علم کلام و ایفای وظیفه متکلمان بوده و از طرف دیگر بی توجهی به این مساله و غفلت از نگاه تاریخی به مباحث کلام گاه موجب خدشه در برخی از مسائل اعتقادی می شود که مهم ترین آن مباحث مربوط به امامت است. این ضرورت موجب شده است تا شخصیت های علمی، محققان و پژوهشگران عرصه مباحث کلامی و همچنین برخی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در صدد پروژه هایی در این راستا باشند. کتاب کلام شیعه نیز در همین راستا توسط مرحوم آیت ا... محمدرضا کاشفی در ۵ فصل نگاشته شده است که به شرح ذیل است: فصل اول: کلام شناسی فصل دوم: شیعه شناسی فصل سوم: کلام شیعه فصل چهارم: کلام شیعه تاثیرگذار یا تاثیرپذیر فصل پنجم: منبع شناسی کلام شیعه

    ۲۰,۰۰۰ ريال
  • انقلاب ژاکت های دگمه دار

    انقلاب ژاکت های دگمه دار

    مجموعه ی کتاب های طنز در راستای تببین و تشریح مبانی طنز مکتوب کشور، معرفی شخصیت های برجسته طنز کهن و معاصر و در مجموع آشنا کردن مخاطب با طنز فاخر به همت سید عبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه نگار طنزپرداز و از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر می شود. در شماره هفت این کتاب مهدی فرج الهی به معرفی کاریکلماتور و آثار، زندگی و شخصیت هنری زنده یاد پرویز شاپور می پردازد. سید مسعود رضوی نیز مطلبی با عنوان "آیات شیطانی" نکاتی درباره آقا جمال خوانساری و کتاب "عقاید النساء" یا "کلثوم ننه" به نگارش در آورده است و متن این کتاب و همچنین شخصیت ادبی آقا جمال الدین خوانساری را بررسی کرده است. در این شماره همچنین محمدعلی علومی در مطلبی با عنوان "هزار و یک شب، هزار و یک طنز" با تشریح طنز در داستان های هزار و یک شب، خلاصه ای از داستان "حکایت خلیفه صیاد" را برای نمونه آورده است. از دیگر مطالب خواندنی این شماره، مقاله ای با عنوان "شناسنامه خر" است که در آن حسین متقی گزیده ای از خرنامه ها را به روایت دستنویس های کهن به نگارش در آورده است. سید عبدالجواد موسوی نیز طنزنوشته های شاعران برجسته شعر فارسی همچون سعدی شیرازی، حکیم سنایی، مولانا جلاالدین محمد بلخی، ابوالقاسم فردوسی، حکیم انوری، سوزنی سمرقندی،عمر خیام نیشابوری و عبید زاکانی را مورد بررسی قرار داده است.

    ۱۹,۰۰۰ ريال
  • از گشت ارشاد تا چادر المیرا

    از گشت ارشاد تا چادر المیرا

    «انسان نویسنده به عنوان یک آفرینشگر، همیشه تنهاست و از همه سو مورد هجوم است.» این عبارات را تنها نمی توان در متن نخستین یادداشت های نصرالله قادری در ابتدای سال جاری دنبال کرد؛ بلکه روح این کلمات را می توان در میان سطور نمایشنامه های منتشر شده از وی در تازه ترین مجموعه نمایشی اش با عنوان «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد» نیز جست که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. نمایشنامه هایی که در آن به خوبی می توان تلاش قادری را برای کشف و شهود در دو بستر قلم زدن و تجربه سبک و سیاق های بیانی متفاوت – برای ایجاد ارتباط با مخاطب – و بازروایی مفاهیمی چون آرمان و باور و اعتقادات مذهبی را به بیان های متعدد و شیوه های مختلف دید؛ و به همین دلیل شاید بتوان این مجموعه نمایشنامه را بازخوانی غم های مکرر قادری در اندیشیدن به آرمان های دیروزین و امروزین انسان دانست. قادری با وجود انتشار بیش از ۱۶ مجموعه از نمایشنامه های خود، در این اثر از چند منظر ظاهری و محتوایی سعی در ارائه نوشتاری بدیع به مخاطبانش کرده است، که بدون شک نخستین آن انتخاب عبارت و ادبیاتی متفاوت در معرفی میزانسن های نمایشی است که از نخستین سطور هر یک از این آثار سعی در فضاسازی ذهنی در مخاطب برای شناسایی جغرافیای داستان دارد. قادری با استفاده از عباراتی نه چندان ساده و در عین حال روان و خوش خوان و با صلابت، سعی دارد تا فضایی چند پوسته و پر تعلیق و در عین حال جذاب و پر صلابت را برای میزانسن های نمایشی خود به تصویر بکشد و شاید به همین دلیل است که عمده توصیفات او از فضای موسیقایی لازم برای اجرای این آثار و یا مقدمات لازم برای صحنه آرایی آنها با ادبیاتی منحصر به فرد بیان می شود. از سوی دیگر موضوعات انتخاب شده برای درونمایه هر نمایش از این مجموعه نیز، به خوبی به نمایش باورمندی های این نویسنده به بنیان های الهی و مقدس آفرینش و حضور انسان در پروسه زیست خاکی اش اشاره دارد. بازتعریف زیبا از فلسفه مرگ و زندگی و ارائه تعابیری متفاوت و تامل برانگیز از آنها، در این اثر به خوبی دست یافته است؛ و در کنار آن تعریف او از زیست شرافت مندانه انسانی در نمایشنامه «اسفنکس» و در کنار آن بیان زیبا و تامل برانگیز او از یک حس ناب انسانی در نمایشنامه «افسانه پدر» نیز از نشانه هایی است که او و متون نمایشی اش در این اثر را نسبت به سایر آثار هم سنخ در روزگارش خواندنی تر می کند. نمایشنامه های مجموعه «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد» آثاری برای اجرای صرف و بهره مندی مخاطب از فضای حاصل از اجرای آن نیست. متونی است که می توان از دل آن به مانیفست فکری قادری که پس از سی سال فعالیت در عرصه نمایش مدون شده دست پیدا کرد. مانیفستی که قرار است به تعریفی الهی و بدیع از انسان در بستر بازنمایی نمایش و برش هایی از زندگی وی در طول سال های حیاتش نقب بزند.

    ۵۰,۰۰۰ ريال