دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

«بررسی برخی دیدگاهها و چالشها در باب معاد» منتشر شد

  تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

کتاب «بررسی برخی دیدگاهها و چالشها در باب معاد» حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نیکزاد (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و استاد برجسته حوزه علمیه بابل) به همت بنیاد علمی و فرهنگی حیات و دفتر نشر معارف منتشر شد.
موضوع حیات پس از مرگ اعم از حیات برزخی و اخروی در قرآن کریم به عنوان یکی از عمده‌ترین موضوعات و اصولی‌ترین اعتقادات مورد توجه جدی و گسترده است. در قرآن کریم به صدها آیه برمی‌خوریم که به نحوی از انحاء دربارۀ عالم پس از مرگ و روز قیامت و کیفیت حشر اموات و میزان و حساب و ضبط اعمال و بهشت و جهنم و جاودانگی عالم آخرت و سایر مسائلی که به عالم پس از مرگ مربوط می‌شود بحث کرده است.

این نوشتار مجموعه پنج مقاله است که قدر مشترک همه آنها موضوع معاد است که در همه آنها از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) بهره گرفته شده است. یک مقاله در پاسخ به چند شبهه در باب مجازات اخروی است. معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتالهین شیرازی هم موضوع یک مقاله دیگر است. سه مقاله هم در اثبات خلود در عذاب برای عده‌ای از جهنمیان و پاسخ به اشکالات ابن‏عربی، ابن‏قیم جوزی و صدرالمتالهین در همین باب است.
عناوین مقالات این کتاب عبارتند از: پاسخ به چند شبهه درباره مجازات اخروى، نقد و بررسی دیدگاه ابن‌عربی در مورد خلود در عذاب، نقد و بررسی دیدگاه ابن قیم جوزیه درباره خلود اهل نار در عذاب، نقد و بررسی دیدگاه صدرالمتالهین در باب خلود در عذاب و معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتالهین شیرازی.

بررسی برخی دیدگاهها و چالشها در باب معاد

عباس نیکزاد(مولف) | دفتر نشر معارف
موضوع حیات پس از مرگ اعم از حیات برزخی و اخروی در قرآن کریم به عنوان یکی از عمده‌ترین موضوعات و اصولی‌ترین اعتقادات مورد توجه جدی و گسترده است. در قرآن کریم به صدها آیه برمی‌خوریم که به نحوی از انحاء دربارۀ عالم پس از مرگ و روز قیامت و کیفیت حشر اموات و میزان و حساب و ضبط اعمال و بهشت و جهنم و جاودانگی عالم آخرت و سایر مسائلی که به عالم پس از مرگ مربوط می‌شود بحث کرده است. این نوشتار مجموعه پنج مقاله است که قدر مشترک همه آنها موضوع معاد است که در همه آنها از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) بهره گرفته شده است.