دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

تازه‌های الکترونیک

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی    

  • آیا دین برای سلامتی شما سودمند است
    ۱۵,۰۰۰ ريال
  • رهیافتی بر مبانی مکتبها و جنبش های سیاسی شیعه در صد ساله اخیر
    ۶,۵۰۰ ريال
  • روایتی ایرانی از حکمت، معنا و مصادیق هنر
    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • قواعد کلی فلسفه در فلسفه اسلامی  (جلد ۱)

    قواعد کلی فلسفه در فلسفه اسلامی (جلد ۱)

    کتاب «قواعد کلی فلسفه در فلسفه اسلامی» در حقیقت عنوان رساله دکتری استاد، در ایام تحصیل بوده و تکمیل این اثر گران بها را در سال های بعد و با تامل بیشتر انجام داده اند. این اثر قبلا در سه مجلد و اکنون در دو مجلد چاپ شده است. نویسنده، این کتاب را قبل از انقلاب نوشته اند و البته بعد از انقلاب هم تجدید چاپ شد. این نخستین کتابی بود که وی به طور رسمی تالیف کرد و مولف اکنون بعد از گذشت حدود چهل سال از زمان تالیف آن، این اثر را مهم ترین اثر قلمی شان می دانند. نویسنده زمانی که می خواستند این اثر را تالیف کنند، تصمیم داشتند درباره چهارصد قاعده فلسفی بنویسند، که این قواعد را از تمام کتب فلاسفه پیشین استخراج کرده بودند. اما این قواعد را به صد و پنجاه قاعده تقلیل دادند که به اعتقاد نویسنده، حتی می توان این قواعد را کمتر و کمتر نیز کرد تا حدی که می توان آن ها را حتی به یک قاعده تقلیل داد و آن اصل «امتناع اجتماع نقیضین» است. اما از آن جایی که به نظر وی، این صد و پنجاه قاعده بسیار مهم و برای خوانندگان بسیار کارآمد است، همه آن ها را در کتاب آوردند. آنچه که در این اثر درباره این صد و پنجاه قاعده آمده، این است که این قواعد خودشان از چه قواعد یا اندیشه هایی دیگری ناشی شده اند، آن ها مبتی بر چه اصولی هستند و چه اصولی بر آن ها مترتب است. این کتاب برای دانشجویان فلسفه اسلامی و حتی برای تمام علاقمندان به فلسفه مفید است. زیرا قاعده فلسفی، اسلامی و غیر اسلامی یا شرقی و غربی ندارد. قواعد فلسفی جهان شمول و بدون زمان و مکان هستند. قاعده عقلی همیشه قاعده عقلی است.

    ۸۰,۰۰۰ ريال
  • قواعد کلی فلسفه در فلسفه اسلامی  (جلد ۲)
    ۷۵,۰۰۰ ريال
  • آیا علم می تواند دین را نادیده بگیرد
    ۷۰,۰۰۰ ريال
  • از علم سکولار تا علم دینی
    ۱۶۰,۰۰۰ ريال
  • تاملات سیاسی تاریخ تفکر اسلامی  (جلد ۱)

    تاملات سیاسی تاریخ تفکر اسلامی (جلد ۱)

    «مفاتیح الحیاه» کتابی که در ابتدا نام «مفاتیح الجنان» شیخ عباس قمی را به یاد می آورد البته با تفاوتی که نویسنده ی مفاتیح الحیاه برشمرده است: «یک وقت رابطه ی انسان با خدا در حد مناجات، دعا و این هاست، آن می شود مفاتیح الجنان. یک وقت سفر چهارم از اسفار اربعه را شما می خواهید بگویید [یعنی] که سیر سفر من الخلق الی الخلق بالحق ما باید داشته باشیم، این می شود مفاتیح الحیات. این خیلی فرق است که انسان مناجات کند، دعا کند که می شود مفاتیح الجنان یک وقت است نه، در خلقت از دید الهی دارد می گذرد. این [یعنی] سفر چهارم که سیر من الخلق الی الخلق بالحق [است]، با چراغ حق دارد حرکت می کند، در راه حق دارد حرکت می کند، از منظر خدا دارد حرکت می کند، خدابین است و دارد حرکت می کند.» جرقه ی اولیه ی این طرح از حدود ۵ سال قبل با فرمایش حضرت آیت الله «جوادی آملی» در خطبه های نماز جمعه در مورد بهتر نگه داشتن محیط زندگی چه در طبیعت و چه در زندگی به عنوان یک شهروند زده شد و سپس با ارائه ی طرح تفصیلی و تکمیل آن، کار پژوهشی اثر زیر نظر ایشان آغاز و با رهنمودهای او پیش رفت و در نهایت با بازبینی نهایی استاد و اعمال نهایی نظراتشان پایان یافت. سال ها بود که به نوعی منتظر چنین کتابی بودیم. شاید به نظر برسد که کتاب هایی از این دست وجود داشته است. «ثواب العمال و عقاب الاعمال» شیخ صدوق، «حلیه المتقین» علامه مجلسی و تا حدی «الحیاه» جناب آقای حکیمی را می توان از کتاب هایی دانست که در این موضوع نوشته شده است. اما تفاوتی جدی در این میان وجود دارد که باید از آن غافل نشد و آن مساله ی اجتهاد به معنای وسیع و عمیق کلمه است: «در تمامی موارد قبلی گرچه از روایات اهل بیت استفاده شده اما این ها را افرادی نوشته اند که می توان نام محدث را به نوعی بر آنان اطلاق نمود. این بزرگواران گرچه روایات زیادی را دیده بودند اما به دلیل آن که فقیه به معنای مصطلح آن نبوده اند بعضا از جمع سالم بین روایات ناتوان بوده اند. از آن مهم تر فهم روایات اهل بیت ذیل قرآن است که خود تسلط ویژه ای بر قرآن می خواهد که احیانا در توان برخی از آن بزرگان نبوده است. جهان بینی صحیح و عمیق داشتن که بر فهم صحیح از آیات و روایات موثر است هم نکته ی بعدی است که تسلط بر فلسفه می خواهد. شاید بتوان گفت اولین بار در تاریخ تشیع است که چنین مجموعه ای زیر نظر فیلسوفی عمیق، مفسری قدر و فقیهی برجسته تدوین می شود و همه ی آن از زیر نظر تیز بین چنین شخصیتی گذشته است. گذشته از آن که کار، یک کار پژوهشی گروهی بوده و این گروه خود از شاگردان چنان استادی بوده اند و طبعا در مراحل تتبع و تحقیق اولیه نیز تا حد زیادی نگاه استاد لحاظ شده است.» تفاوت دیگر این کتاب با کتب مشابه، دیدگاه حکومتی و اجتماعی آن است. یک بخش از پنج بخش کتاب تحت عنوان تعامل مردم و نظام اسلامی است و در آن به موضوعات متعددی در این عرصه پرداخته شده است که شاید مورد غفلت بسیاری از ما بوده است: «مرزبانی و اهمیت آن، آثار معنوی مرزبانی، اهمیت راز داری (حفظ اسرار مسلمانان)، مشارکت سیاسی، شهرداری (خدمات عمومی)، تکدی گری و ... . پرداختن به این مسائل آن هم از زبان آیات و روایات و تبیین آن ها می تواند تاثیر بسیاری بر آحاد جامعه ی اسلامی داشته باشد و زوایای پنهانی از معارف اسلامی را در عرصه ی حکومت و اجتماع آشکار نماید.» همان طور که گفته شد، کتاب شامل پنج بخش است: ۱/ تعامل انسان با خود، ۲/ تعامل انسان با هم نوعان، ۳/ تعامل مردم و نظام اسلامی، ۴/ تعامل انسان با حیوان، ۵/ تعامل انسان با خلقت زیست محیطی. تاملی در این عناوین و نگاهی به فهرست تفصیلی کتاب، نکته ی پیش گفته را تقویت می کند. اکثر مسائل مطرح در این کتاب به نوعی نگاه تمدنی اسلام را روشن می سازد آن هم در نگاهی وسیع که حتی شامل نگاه زیست محیطی اسلام هم می شود. این کتاب نقطه ی مقابل تفکر سکولار به دین را به نمایش می گذارد. آری، این کتاب مفاتیح الجنان تمدنی است.

    ۷۰,۰۰۰ ريال
  • تاملات سیاسی تاریخ تفکر اسلامی  (جلد ۳)
    ۱۳۵,۰۰۰ ريال