دسته بندی

سبد خرید  

هیچ محصولی ثبت نشده

هزینه پستی 0ريال
مجموع 0ريال

اتمام خرید

نماد اعتماد اینترنتی نماد ساماندهی

تازه ها    (۷۶ کالا موجود است.)

  • مدرسه ی فیلم

    مدرسه ی فیلم

    سا لها پیش، یک فیلم بردار مشهور، شروع به تدریس برای حرف های ها کرد که یکیشان کاندید اسکار بود. حضور در کلاس این فیلمبردار فراتر از یک افتخار بود. اما او به مسئولان مدرسه اعلام کرد در کلاسها حاضر نخواهد شد. علت سرخوردگی استاد این بود که بحث روی نسخه ی دیویدی منتخب کارهای او و دیگران بیشتر باعث طرح پرسش «چگونه » از سوی دانشجویان میشد تا پرسش «چرا »... هدف پرسش «چگونه » تقلید و عمدتا مهارت آموزی است اما پرسش «چرا » دربار ه ی آموزش به «هنرمند فیلم ساز » است؛ کتاب «مدرسه ی فیلم » به پرسش «چرا » میپردازد. نویسنده پنجاه فیلم را که طی هفتاد سال در سراسر جهان ساخته شده اند، انتخاب کرده. فیلم ها همگی شاهکارهای سینما نیستند اما نمونه هایی خوب برای نمایش همکاری در نقل داستان و یک تاریخ سینمای کامل از نظر زمان و ژانر به حساب می آیند. نویسنده تلاش کرده صحنه ها را جوری تشریح کند که متن به تنهایی قابل درک باشد، اما درک کامل کتاب مستلزم تماشای فیلم هاست. این کتاب، جایگزین یا رقیب برای انواع دورههای خوب آموزش فیلم سازی نیست، بلکه هشداری است به دانشجویان سینما، راهنمای خوبی برای تولیدکنندگان خانگی، الگویی برای علاقه مندانی که قادر به بحث کافی درباره ی فیلم ها نیستند، و پیشدرآمدی سازنده برای دانشکده های فیلم؛ یک روش هم بسته برای آموزش مطالعات سینمایی و فیلم سازی.

    موجود نیست
  • مدیریت مدرسه؛ با تاکید بر رفق و مدارا

    مدیریت مدرسه؛ با تاکید بر رفق و مدارا

    کتاب حاضر، پژوهشی است که در آن سعی شده با تبیین اهمیت روابط انسانی و تاثیر شگرف آن در ایجاد شوق و انگیزه در معلمان و در پی آن ایجاد محیط خوب و علاقه‌مندی در دانش‌آموزان به سوالاتی مانند «چرا مشکلات اقتصادی برای بعضی پررنگ‌تر از بعضی دیگر است»، «چگونه مدیر می‌تواند از تمام توانایی‌ها، مهارت و استعدادهای معلمان استفاده کند بدون آن‌که خسته شوند»، «چرا اقبال معلمان و دانش‌آموزان برای ورود به بعضی مدارس بیشتر از مدارس دیگر است» پاسخ داده شود.

    موجود نیست
  • صدایی از آینده (زندگی نامه آرتور رمبو)

    صدایی از آینده (زندگی نامه آرتور رمبو)

    شاید هیچ وقت، هیچ کس نتواند به درستی این روح عاصی سرکش را که از شرق تا غرب زمین مرزهای جغرافیا و معنا را در نوردیده، درک کند. شاعری که شاعر زمان ها و مکان های بسیار است و شعر را به مرز های حقیقی اش نزدی کتر کرد. با این حال می توان با نگاهی به سیر زندگی نه چندان طولانی اش قسمت های تاریکی از وجود او را روشن کرد.

    موجود نیست
  • دانشمندان ایران نخستین پژوهشگران جهان
    ۴۰۰,۰۰۰ ريال
  • امپراطور چوبی

    امپراطور چوبی

    در قسمتی از کتاب می خوانیم: "آفتاب تا نیمه های اتاق پیش رفته بود و همه ی اسباب و اثاثیه ها را زیر نور خودش گرم می کرد. نسیم آرامی که می وزید، پرده کنار پنجره را تکان می داد و سایهی زودگذر و نامنظمی درون اتاق می انداخت، اما این سایه زودگر باعث نمی شد که از گرمای درون اتاق کاسته شود."

    موجود نیست
  • بانکی برای فقرا

    بانکی برای فقرا

    در نظر مولف کتاب سه احتمال در علوم انسانی اسلامی وجود دارد: ۱ ترکیب تجربه‏ی قطعی با وحی قطعی؛ ۲ تفکیک علوم انسانی اسلامی و غربی در حوزه‏ی تئوری‏های بنیادین؛ ۳ نگاه نظام گرا؛ ایشان ضمن بیان این احتمالات، احتمال سوم را برگزیده اند. هم‏چنین به راه کارها و چگونگی ایجاد تحول اشاره کرده اند که ۱ ایجاد نهضت نقد؛ ۲ تولید نرم افزار در روش نقد؛ ۳ تعیین شاخصه های اسلامیت؛ سه بخش از آن است. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در بخش دیگری از این کتاب به یکپارچگی تمدن غرب و مقابله‏ی آن با اسلام اشاره می کنند، آن‏گاه نسبت بین عقلانیت و تمایلات و هم‏چنین انگیزه و انگیخته را بررسی می کنند، سپس انقلاب را در جبهه‏ی فرهنگ عمومی موفق ارزیابی می نمایند، اما آن را در ایجاد عقلانیت تخصصی هم‏بافت با تمدن اسلامی، در آغاز راه می بینند. در این بحث عقلانیت مدرن ریشه‏ی چالش های سیاسی و ضعف های اجرایی معرفی می شود، سپس علائم شکست تمدن غرب بررسی شده و نکات مهم برای رسیدن به عقلانیت اسلامی، نقطه‏ی شروع این حرکت و بحث های ریشه ای آن معرفی می شود. مولف در این کتاب به ضرورت تحول در سازمان علمی کشور و به ویژه حوزه توجه داده اند. این ضرورت را به علت فراگیری تمدن غربی و مبارزه ی همه جانبه ی آن با تدین و به خصوص اسلام می دانند. هم چنین تاسیس نظام مبارک جمهوری اسلا می و انتظارات داخلی و خارجی از آن را علت دیگر ضرورت معرفی می کنند. ایشان سه رویکرد را در پاسخ گویی به مطالبات جدید بر می شمارند: ۱ پذیرش تجدد و اصلاح قرائت دینی؛ ۲ مدرنیته ی اسلامی؛ ۳ ایجاد تمدن اسلامی؛ ایشان ضمن نقد دو رویکرد اول و دوم، ضرورت انتخاب رویکرد سوم را اثبات می کنند. ایشان مدرنیته را یک سیستم واحد به -هم پیوسته می دانند که با اسلام حداکثری قابلیت جمع ندارد و اجزاء هر کدام از این دو نظام، تناسبی با نظام دیگر ندارد. بر این اساس حوزه ی علمیه را دارای ظرفیت پرچمداری تمدن اسلا‏می می دانند که باید در پژوهش، آموزش و تبلیغ، تعالی ظرفیت و روش ایجاد کند. دانشگاه نیز در این دیدگاه باید از موضع مصرفی به موضع تولیدی بگراید و تئوری های متناسب با آرمان‏های اسلامی تولید کند و در کنار حوزه به یک سازمان بزرگ علمی مبدل شوند و گردش عملیاتی هماهنگ داشته باشند. تحلیل جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی و چشم انداز آینده آن از دیگر بخش های مهم این کتاب می باشد. در این بخش بیان می شود که این انقلاب به عنوان سر فصل و نقطه عطف جدیدی از تقابل تاریخی حق و باطل، نیازمند ارائه راه کاری نوین، ازجمله تحقق امنیت و عدالت همه جانبه است و به خصوص باید بتواند از عقلانیت سکولار عبور کند و عقلانیت اسلامی را به جامعه بشری تقدیم نماید. در این صورت است که فرهنگ انقلاب اسلامی به ثمر خواهد نشست و جهان را بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. تحلیل «ماموریت روشن فکری دینی، در عبور از عقلانیت سکولار» نیازمند نگاهی عمیق است و باید به آن از منظر فلسفه ی تاریخ نگاه کرد. این‏که بعضی از روشن فکران مسلمان معاصر، از تحلیل وقایع و موضع گیری روشن و مفید محروم هستند به این دلیل است که، فاقد نگاه فلسفه ی تاریخی هستند.

    ۱۳۰,۰۰۰ ريال
  • مشق های مشرقی

    مشق های مشرقی

    «مشق های مشرقی»، سفرنامه یک مبلغ مذهبی است به هشت کشور جهان که نه به جغرافی پرداخته و نه مشق تاریخ، بلکه تلاش کرده با زبانی ادبی خلاصه ای از یافته های خود را به عنوان تبلیغ کننده دین اسلام در جهان، مکتوب کند. مهدی فوقی نویسنده این اثر مبلغی مذهبی است که برای تبلیغ دین به اروپا و آفریقا سفر کرده و یادداشت های این سفر را در کتاب «مشق های مشرقی» آورده است. در فهرست «مشق های مشرقی» با عناوینی همچون «عریضه»، «در سپیده سفر»، «ناقوس ها برای که به صدا در می آیند»، «سگ ها و سنگ ها»، «یک جماعت تشنه و دو قدم تا دریا»، «از دل گریخته ها به بهشت نمی روند»، «خواب بی خدایان»، «بیداری باورها»، «جغرافیای تکبیر» و «شهید بروکسل» رو به رو می شویم که تا حدودی نشان از نوآوری و ذوق ادبی نویسنده دارند.   یاداشت نخست این اثر روایت بازدید از کلیسای رم ایتالیاست که مبلغ از نیمه تعطیل، مخروبه بودن و در عین حال بی مشتری بودن آن خبر می دهد؛ همان کلیسایی که سینمای غرب تلاش می کند آن را مملو از جمعیت نشان دهد. در پایان این متن با ادبیاتی زیبا به فاتحه خواندن مبلغ برای تنها پسر مالک خودرو فیات و صاحب تیم فوتبال یوونتوس که اسلام آورد و به دست صهیونیست ها به شهادت رسید، اشاره می شود. یادادشت دوم ترسیم چهره تمدن غرب در شهر بروکسل است که نویسنده به مشروب خوردن مردان در معابر عمومی می پردازد و البته از گفتن بعضی حرف ها که به قول خودش حیای شرقی اجازه مطرح شدنشان را نمی دهد، خودداری می کند. مبلغ در یادداشت «سگ ها و سنگ ها» با اشاره ای ظریف به کارتون مشهور بل و سباستین، شهر مادرید را توصیف می کند و از زندگی در تنهایی، بی خانواده بودن و همزیستی آدم ها با سگ های خانگی به عنوان همراه سخن می گوید. یادداشت دیگر کتاب «مشق های مشرقی» روایت شهید بروکسل است. شیخ عبدالله از مبلغان مسجد امام رضا(ع) در منطقه آندرلخت کشور بلژیک بود که در کانون توطئه علیه اسلام ناب محمدی، از در تمام مراحل زندگی تا شهادت به تبلیغ دین محمد(ص) پرداخت. این روحانی اندیشمند قربانی تعصبات وهابیون جهل زده ای شد که توهم ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را در سر داشتند. متولد شدن زینبی دیگر در دل اروپا و در کشور اتریش، داستان دختری است که کمی با ادیان مختلف آشنایی دارد و پس از یافتن پاسخ سئوالاتش درباره اسلام، شهادتین می گوید و مسلمان می شود. این داستان ماحصل خوبی برای سفر این مبلغ به دور دنیاست که برای خوانندگان کتاب در پایان، روایت می شود.

    موجود نیست
  • احکام ویژه ششصد مساله مورد نیاز

    احکام ویژه ششصد مساله مورد نیاز

    معرفی کوتاه: بیان بیش از ششصد مورد از احکام شرعی رایج، مورد نیاز و روزمره است. در این نوشتار به بیان برخی از مسایل شرعی در زمینه‌های مختلفی چون: مسایل اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، معاملات، مسایل عبادی، آداب و رسوم اسلامی، اهل‌بیت(ع) و مسایل متفرقه شرعی بر طبق فتاوای شرعی آیهالله ناصر مکارم شیرازی پرداخته شده است. از این رو حکم شرعی مسایلی مانند: آثار گناهان، توبه و استغفار، غیبت کردن و راه‌های جبران آن، استخاره و انواع آن، ادعیه زیارات معصومین(ع)، احکام ارث و وصیت، فلسفه نصف بودن ارث زنان نسبت به مردان، موانع ازدواج، شرایط عقد نکاح، ولایت پدر در عقد ازدواج، احکام متعه، احکام نفقه و مهریه زنان، حقوق و مسئولیت‌های متقابل زن و شوهر در زندگی مشترک، تعدد زوجات، عصمت پیامبران و امامان، مهدویت و انتظار، عزاداری، توسل به معصومین، قوانین بانکی، احکام پزشکی، احکام مربوط به پوشش و حجاب، آرایش و پیرایش زنان و مردان، تقلید و بلوغ شرعی، حق‌‌الناس و حقوق والدین، احکام حج و عمره، حدود و دیات و احکام مربوط به خمس به صورت مختصر بیان شده است. انتشارات امام علی بن ابی طالب (ع) http://imamalipub.ir

    موجود نیست
  • بازاریابی شبکه ای، یا کلاهبرداری مرموز

    بازاریابی شبکه ای، یا کلاهبرداری مرموز

    ابوالقاسم علیان‌نژادی( -۱۳۴۳)، روحانی و پژوهشگر دینی است. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در سال ۱۹۹۴ میلادی (یازده سال قبل) شرکتی به نام «فیوچراستراتژی»، که بعدها به «پنتاگونو» معروف شد، در اتاق بازرگانی و صنعتی ایتالیا در مودنا به ثبت رسید و فعالیت خویش را در آن کشور و سراسر جهان آغاز کرد. چهار سال بعد، یعنی در سال ۱۹۹۸ میلادی، انگلیسی‌ها که ید طولایی در غارت اموال مردم دارند، با تاسیس شرکت «کوئیست اینترنشنال» که بعدها به «گلدکوئست» معروف گشت، مشغول اخاذی از مردم شدند. در سال ۲۰۰۰ میلادی بلژیکی‌ها هم درنگ را جایز ندانسته و دست به تاسیس شرکت «هفت الماس من» زدند، تا از قافله انسان‌های متمدنی که به فکر جوانان بیکار و کم درآمد بودند! عقب نیفتند و بتوانند از این کلاه پشمی برای خود فراهم سازند.» جریمه برای کسانی که عضو آن شرکت ها می شدند در بعضی از کشورها بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار بود! بدین شکل فعالیت شرکت های مرموز فوق الذکر در کشورهای خودشان ممنوع و متوقف شد. اما اجازه غارت مردم کشورهای دیگر برای آنها صادر گشت، و آنان فعالیت خویش را عمدتآ در کشورهای جهان سوم آغاز کردند. و این تفسیری گویا از حقوق بشر بود! فعالیت آنان به تدریج به کشورهای آسیایی گسترش پیدا کرد، به طوری که بعضآ مرکز اصلی کار خویش را به کشورهایی مانند «فیلیپین»، «هنگ کنگ»، «مالزی»، «امارات» و مانند آن منتقل نموده، تا راحت تر غارت اموال مردم را پی گیری نمایند... انتشارات امام علی بن ابی طالب (ع) http://imamalipub.ir

    موجود نیست